loading...
هواداران پوریاپورسرخ
بازدید : 121 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (2)

بازپخش سریال "صاحبدلان" با حضور پوریاپورسرخ عزیز  از iFILM English 

پخش :         ۲۲:۳۰

بازپخش:     ۰۴:۳۰                  

                ۱۰:۳۰                      

                ۱۶:۳۰                

بازدید : 215 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (1)

احمدرضا درویش گفت: اسکار فیلم «رستاخیز» اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که ۲۵ میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، کارگردان رستاخیز که ظهر امروز ۲۰ خرداد ماه در نشست هم‌اندیشی اکران این فیلم در محل حوزه هنری خراسان رضوی سخن می‌گفت، در ابتدای سخنانش مطرح کرد: امروز من این سوال را از بخش بین‌الملل سینمای ایران دارم که اگر بخواهم ۵۰ هزار DVD این فیلم را در شهر مزارشریف که ۲٫۵ میلیون شیعه دارد، پخش کنم بایستی از چه سازوکاری استفاده کنیم؟!

وی ادامه داد:فیلم «رستاخیز» متعلق به همه است و چالش اصلی ما در خصوص آن این است که این فیلم نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توان سینمای ملی ایران است.

درویش تصریح کرد: «رستاخیز» از درون این ظرفیت جوشیده است و بخشی از ظرفیت‌های بالای سینمای ایران در این اثر دیده می‌شود و به همین دلیل ما باید بدانیم که سینمای ایران بیشتر از آن چه که ما فکر می‌کنیم، می‌تواند در عرصه جهانی موفق باشد و گام‌های بلند بردارد.

این کارگردان سینما اضافه کرد: این فیلم یک قطره از اقیانوس بی‌کران کربلاست و ما نه مدعی هستیم که در برگیرنده همه سینمای ایران است و نه همه واقعه کربلا بلکه معتقدیم که قدم کوچکی است که ان شاالله با نیت خالص برداشته شده است.

وی افزود: سوال ما در این شرایط این است که این محصول که با هدف رشد فرهنگ اهل بیت(ع) ساخته شده است به چه شکلی قرار است اکران شود زیرا این فیلم حد و مرز ندارد و مرزهای جغرافیایی، سیاسی و جناحی را پشت سر گذاشته و حتی می‌توانیم بگوییم که نام امام حسین(ع) مرزهای اسلام را نیز در نوردیده‌ است و تبدیل به یک برند جهانی شده است.

درویش گفت: ما این فیلم را برای سه مخاطب جهان شیعه، جهان اسلام و جهان غرب به ترتیب اولویت تهیه کرده‌ایم و به عنوان تولیدکننده مسئول بودیم که در مراحل ساخت کوتاهی نکنیم، اما در مرحله اکران تمام وجود مرا ترس فرا گرفته است که سکان‌داران عرصه فرهنگ که به درستی از هنرمندان می‌خواهند که در قواره افق فرهنگی کشور فیلم‌ بسازند، چگونه حالا که این فیلم ساخته شده است می‌خواهند از آن حمایت کنند؟!

این کارگردان سینما عنوان کرد: خوشبختانه این کار به برکت نام سیدالشهدا(ع) بدون حتی یک ریال بودجه دولتی ساخته شده و قدم به قدم آن با نیت خیر و جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ثمر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسین(ع) از کشورهای مختلف جهان در این پروژه ما را همراهی کردند و با ما مشارکت کردند تا بتوانیم این فیلم را با کیفیت هر چه بهتر بسازیم.

درویش تصریح کرد: خوشبختانه «رستاخیز» در حوزه توزیع و نمایش با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و موسسه بهمن سبز وضعیت خوبی را از لحاظ اکران در داخل کشور خواهد داشت.

این کارگردان سینما افزود: اسکار فیلم رستاخیز اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که ۲۵ میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان به طول انجامیدن پروژه، گفت: من و آقای تقی ‌علی‌قلی‌زاده که تهیه کننده این اثر هستند از سال ۸۳ بر روی آن کار کردیم و خوشحالیم که پس از ۱۱ سال به ثمر رسید.

درویش عنوان کرد: امروز در سایت رستاخیز بیشترین اقبال نسبت به این فیلم در جهان خارج از ایران اتفاق می‌افتد و ما امیدواریم که بتوانیم جوابگوی این محبت‌ها و استقبال‌ها باشیم.

این کارگردان سینما اضافه کرد: ما باید بدانیم که نیاز به عمق استراتژیک فرهنگی داریم زیرا عمق استراتژیک نظامی، اقتصادی و سیاسی ما مشخص است اما سوال این است که عمق استراتژیک فرهنگی ما کجاست؟

وی ادامه داد: مسئولین ما فرض کنند که رستاخیز و فیلم مجید مجیدی ساخته نشده بود و آنها می‌خواستند کاری را انجام دهند آیا به مضامینی غیر از آنچه که ساخته شده است، می‌پرداختند؟ پس امروز که این آثار ساخته شده است باید تمام تلاش‌ خود را صرف این کنند که کارهای انجام شده به بهترین و شایسته‌ترین نحو در عرصه ملی و بین‌المللی به ثمر بنشیند.

به گزارش ایسنا،در ادامه این جلسه مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی و تبلیغات موسسه بهمن سبز طی سخنانی گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و یا حتی بیشتر برای اکران این فیلم مخاطب دارد و به همین دلیل دو هفته قبل که قرارداد اکران عید فطر رستاخیز بسته شد از حوزه هنری خراسان خواستیم که مسئولیت ستاد اکران آن در این استان را بپذیرد.

http://rastakhizmovie.com/wp-content/uploads/2015/05/19-1024x682.jpg

هاشمی افزود: این فیلم در سرگروه آزادی و مجموعا ۹۰ درصد سینماهای کشور اکران خواهد شد و در کف فروش چهار هفته و در سقف فروش ۷ هفته به نمایش درمی‌آید.

در ادامه سرهنگ کمالی رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی، اظهار کرد: ۲۲ قشر و حدود یک میلیون عضو بسیج استان ظرفیت بالایی برای انجام تبلیغات برای اکران موفق این فیلم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای سپاه قدس در کشورهای همسایه و به خصوص افغانستان، پاکستان ما می‌توانیم با همکاری سپاه زمینه را برای اکران موفق و یا توزیع مناسب این فیلم در این کشورها فراهم کنیم.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ادامه این نشست ضمن تشکر از تیم سازنده رستاخیز گفت: فیلم ساختن در موضوعی که همه با آن آشنا هستند و از کودکی آن را شنیده و مجسم کرده‌اند بسیار سخت است و از این جهت ساخت فیلم احمدرضا درویش قابل ستایش است.

احمد هاشم‌آبادی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای زائران در مشهد می‌توان از این ظرفیت نیز برای اکران فیلم بهره برد و همچنین یک نوبت اکران نسخه عربی این فیلم در یکی از سینماهای مشهد در کنار تبلیغات مناسب در هتل‌ها و مراکز گردشگری می‌تواند زمینه را برای مطرح کردن هرچه بیشتر این فیلم در عرصه بین‌المللی فراهم کند.

 

بازدید : 198 سه شنبه 19 خرداد 1394 نظرات (1)
80 درصد «کیمیا» به اتمام رسید/ آغاز تصویربرداری فاز 3 مجموعه صد قسمتیجواد افشار کارگردان سریال‌های تلویزیونی در خصوص تولید سریال «کیمیا» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه صد قسمتی «کیمیا» به سفارش معاونت سیما در حال تولید و ضبط 20 درصد باقی در روزهای آینده است. 

وی در ادامه بیان کرد: ایده طرح سریال از طرف مسعود بهبهانی و گروه کاریش مطرح و پرداخته شده است که به تصویر کشیدن زندگی قهرمانان زن و الگوسازی صحیح و جنبه‌های مثبت جامعه را نشان میدهد. 

افشار کارگردان مجموعه «مادرانه» در خصوص داستان و روایت سریال کیمیا اینگونه بیان کرد: «کیمیا» با نشان دادن قهرمان زن ایرانی- اسلامی در جریانات فراز و نشیب دهه‌های گذشته که قهرمانانه و هدف‌مند مشکلات عدیده ای را پشت‌سر می‌گذارند. 

وی در ادامه افزود: مجموعه سریال «کیمیا» تاریخ را از سال 56، 57 تا به امروز ورق می‌زند و به جنبه‌های تاریخی، اجتماعی، بُعد فرهنگی و رویدادهای سیاسی دنیا می‌پردازد، «کیمیا» مجموعه‌ای است که خوراک مخاطب را در تمامی سنین از نسل جوان تا نسل کهن فراهم کرده، نسل جدید ما با ورق زدن تاریخ در "کیمیا" و نسل کهن با یادآوری خاطرات رشادت‌ها و شجاعت‌ها به تماشا می‌نشیند.  

افشار پیرامون مراحل تولید و انتخاب بازیگران «کیمیا» اظهار داشت: تا به امروز مراحل فنی و تدوین فاز 1 و 2 مجموعه‌ی «کیمیا» به اتمام رسیده و درواقع می‌توان بیان کرد، 80 درصد کار تمام شده و 20 درصد نهایی مانده است که ان‌شاالله در هفته‌ی آتی شروع فاز 3 را کلید می‌زنیم و سعی شده در طول مراحل فاز 1 و 2 از بازیگران چهره و ستاره‌ی سینما و تلویزیون استفاده کنیم، از چهره هایی از دید مردم و منتقدان محبوب و توانا باشند. 

وی ادامه داد: «کیمیا» مجموعه‌ای است که صد قسمتی و یکی از افتخارات این مجموعه انبوه هنرپیشه ها و نقش آفرینی بسیاری از چهره اولی هاست. 

گفتنی است بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش می‌کنند، مهراوه شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل، عاطفه رضوی، سید مهرداد ضیایی، علی شادمان، رضا توکلی، سوگل طهماسبی، حمید هدایتی، نسرین نکیسا، عطا عمرانی، علی افشار، کوروش زارعی، روح الله کمانی، عبدالحلیم تقلبی، با حضور مهدی سلطانی، حسن جوهرچی، گلاره عباسی، سودابه بیضایی، میرطاهر مظلومی، حسین توشه، بیوک میرزایی، مالک سراج، شهین تسلیمی، محمود مقامی، محمد بدسوزیان، مهوش وقاری، فریبا طالبی، پوراندخت مهیمنی، با هنرمندی رضا کیانیان، نیکی کریمی و حامد بهداد.  

دیگر عوامل سریال «کیمیا» علیرضا رنجبران (مدیر تصویربرداری)، فرشید احمدی (صدابردار)، بهزاد جعفری و حسین کرمی (طراحان صحنه فاز 1 و2)، فرهاد عزیزی (طراح صحنه فاز 3)، دکتر شجاعی (مشاور هنری)، امید اسکندری (طراح گریم)، خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا (تدوین)، رضا شریفی (صداگذار)، آرمان موسی پور (آهنگساز)، فرشید رئوفی (مدیر تولید)، فرید سجادی (سرپرست گروه کارگردانی)، داوود باقری، افشین عمران (دستیار کارگردان)، داریوش اِسقایی (منشی صحنه)، محسن روزبهانی (جلوه‌های ویژه)، حسن ایزدی (جلوه‌های رایانه‌ای)، حسن هندی (عکاس) و افشین رئوفی (مدیر تدارکات) هستند.
بازدید : 205 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (1)

امام حسین (ع) متعلق به همه دوران‌هاست/ آرزو دارم «رستاخیز» به دست مردم جهان برسد

darvish-alkosar

کارگردان «رستاخیز» این فیلم را هدیه‌ای به دوستداران امام حسین (ع) دانست.

سوره سینما- احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» شامگاه ۱۷ خرداد ماه با حضور در شبکه الکوثر و برنامه «مع المشاهدین» (با تماشاگران) به سوالاتی درباره این فیلم تاریخی – مذهبی که عید فطر در سینماهای ایران روی پرده می رود پاسخ داد.

درویش در این برنامه که با اجرای لیث ترابچی و تهیه کنندگی دارایی روی آنتن رفت با اشاره به اینکه به نمایندگی از همه دست اندرکاران تولید فیلم «رستاخیز» در این برنامه حضور یافته است، گفت: این فیلم یک هدیه از سوی خودم و دیگر همکارانم و همچنین از جانب سینمای ایران به همه جهان است که در آن به موضوع اهل بیت و امام حسین (ع) پرداخته ایم.

وی زمان اکران «رستاخیز» را عید فطر دانست و بیان کرد: عرضه نمایش این فیلم به سالن های سینما محدود نمی شود و همانطور که می دانید فیلم به زبان های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، ترکی، فرانسوی و … ترجمه شده تا بتوان آن را از طریق دی وی دی در شبکه نمایش خانگی و شبکه های تلویزیونی کشورهای مختلف نیز عرضه کنیم.

کارگردان فیلم «دوئل» ادامه داد: نام عربی فیلم، «القربان» و نام انگلیسی آن Hussein Who Said No است.

درویش با تاکید بر اینکه آرزو دارد این فیلم به دست مخاطبان آن در همه جهان برسد، بیان کرد: با توجه به شرایطی که به جهان اسلام و به ویژه مناطق شیعه نشین تحمیل شده است، امیدواریم بتوانیم توزیع جهانی و منطقه ای خوبی داشته باشیم تا فیلم به دست مخاطبان آن برسد.

وی درباره دوبله فیلم «رستاخیز» توضیح داد: نسخه عربی در بیروت و توسط هنرمندان شاخص عرب دوبله شده است. همچنین دوبله فرانسوی نیز تکمیل شده و دوبله ترکی نیز در دست انجام است. با توجه به مضمون فیلم و دامنه و وسعت موضوع و جایگاهی که امام حسین (ع) در همه جهان دارد و بسیاری از ملت ها با نام سیدالشهدا آشنا هستند، لازم است «رستاخیز» به زبان های دیگری چون مالایی، اردو، کردی و … نیز دوبله یا ترجمه و زیرنویس شود.

کارگردان فیلم «رستاخیز» در پاسخ به اینکه زمان فیلم برای اکران چند ساعت خواهد بود؟ گفت: نسخه دی وی دی فیلم حدود ۱۲ دقیقه کمتر از ۳ ساعت خواهد بود ولی از آنجا که اکران فیلم در سینماها اقتضائات خود را دارد و به برنامه سینما و نوع سالن وابسته است، ما دو نسخه برای اکران در ایران در نظر گرفته ایم که نسخه عمومی ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه است ولی برای برخی سالن ها و در سانس آخر نسخه ای با زمان اصلی اثر ارائه می شود.

در این بخش برنامه با اعلام اینکه سایت عربی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است، به صورت زیرنویس این سایت معرفی شد. پخش آنونس عربی فیلم نیز از دیگر بخش های برنامه بود.

rastakhiz poster ar

درویش همچنین در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که چرا سراغ سوژه قیام عاشورا رفته است؟ عنوان کرد: بهترین امکان برای ارتباط و گفتگو با جهان رسانه ها هستند و بین رسانه ها نیز رسانه های تصویری و صوتی و به ویژه سینما جایگاه مهم تری دارند. از سوی دیگر یکی از رسالت های هر کسی که وارد عرصه فرهنگ و هنر می شود این است که به موضوعات جدی ورود پیدا کند. حال به اعتقاد من موضوع نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر فراز قله همه موضوعات جدی در جهان ایستاده است.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) متعلق به همه دوران ها است و جهان مدرن امروز به شدت به منش و اخلاق و سیره امام حسین (ع) احتیاج دارد و قاطعانه می گویم گمشده جهان امروز سیره سیدالشهدا است.

این کارگردان و نویسنده با اشاره به اینکه ۱۱ سال پیش به اتفاق تقی علیقلی زاده تهیه کننده «رستاخیز» تصمیم به ساخت این اثر گرفته اند، گفت: ما تصمیم گرفتیم گامی کوچک در این عرصه گسترده برداریم. همه کسانی که نسیم وجود اهل بیت به مشامشان رسیده و فرهنگ ایشان را باور دارند علاقه دارند در مسیر فعالیت ها و کارنامه شان کاری داشته باشند که به نام امام حسین (ع) متبرک باشد و ما هم به چنین تبرکی احتیاج داشتیم.

به گفته وی، وقتی این مضمون برای ساخت فیلم انتخاب شد همه راه ها برای تولید اثر هموار شد و به برکت وجود سیدالشهدا فیلم به نتیجه رسید.

کارگردان فیلم «متولد ماه مهر» در بخش دیگری از این برنامه تصریح کرد: ما برای ساخت «رستاخیز» تحقیق و پژوهش های گسترده ای داشتیم و منابع مکتوب و غیرمکتوب زیادی مورد بررسی و مداقه قرار گرفت. پیش از آغاز مرحله نگارش فیلمنامه، تحقیقات شروع شد و ما از منابع شیعی و سنی بهره بردیم. لازم به ذکر است که در مغرب زمین و بین پژوهشگران تاریخی غیرمسلمان هم چهره های مطرحی وجود دارد که آنها نیز درباره نهضت امام حسین (ع) تحقیق کرده و آثاری را نگاشته اند که ما از این منابع نیز بهره برده ایم. برای جمع آوری مستدانی از نوع زیست اجتماعی جهان عرب در آن دوران بازدیدهایی از موزه های مطرح دمشق، ترکیه، مراکش و …داشتیم و طراحان صحنه و لباس ما از آثار موجود در این موزه ها نمونه برداری کردند.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت «رستاخیز» از مشاوران زیادی از ایران تا کشورهای عربی بهره برده است، بیان کرد: گرچه این فیلم در حوزه سینمای مستند نیست ولی تحقیقات آن مستند است و اصل کار بر تطبیق با مستندات استوار بود.

درویش در جواب به این سوال که هزینه ساخت «رستاخیز» چگونه تامین شده است؟ گفت: این فیلم گرچه در ایران تولید شده است ولی می توانیم آن را متعلق به همه جهان اسلام بدانیم و هدیه ای است به همه جهان. یکی از اهدافی که ما هنگام ساخت فیلم بدان توجه داشتیم این بود که به هیچ وجه از پول بیت المال استفاده نکنیم و هزینه ساخت اثر از سوی محبان سیدالشهدا تامین شد؛ مانند همه کارها و آیین های عاشورایی و حسینی که به همت مردم و عاشقان امام حسین (ع) پیش می رود. این فیلم در بخش سرمایه گذاری تولید مشترک است زیرا دو شرکت خارجی یکی در کویت و دیگری در انگلستان به صورت هلدینگ در تولید مشارکت داشتند بدین معنا که اگر فردی در خارج قصد همراهی در ساخت «رستاخیز» را داشت به این دو شرکت مراجعه می کرد.

کارگردان «رستاخیز» فیلمش را تولید بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: از منظر شیوه تامین منابع مالی تجربه منحصر به فردی را پشت سر گذاشتیم که در تولیدات بعدی سینمای ایران نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مشارکت و همدلی هنرمندان خارجی نیز مثال زدنی بود و ما توانستیم به این هدف که فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی یک کشور بسازیم، دست یابیم. نحوه همکاری ما با عوامل خارجی نیز بدین شکل بود که شخصا به کشورهایشان مراجعه کرده و با آنها مذاکره داشتیم و سپس در ایران تست های لازم گرفته شد و آنها نیز با آغوش باز و به دلیل نام بلند امام حسین (ع) و اعتماد به سینمای ملی ایران به پروژه پیوستند.

کارگردان «سرزمین خورشید» با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت ها و بازارهای بزرگ جهان اسلام گفت: باید بررسی شود که سهم مسلمانان و جهان اسلام از سینمای جهان چقدر و جایگاه آن کجا است.

درویش درباره آرزوی خود برای فیلم «رستاخیز» بیان کرد: آرزو دارم این فیلم به دست مردم جهان برسد و به طور مثال مردم مناطقی که درگیر جنگ هستند و مهاجران سوری که در اردوگاه ها زندگی می کنند به این فیلم دسترسی پیدا کنند تا با دیدن آن قدری از آلامشان تسکین یابد و قلب‌هایشان آرام شود. امیدوارم به برکت نام امام حسین (ع) فیلم در پاکستان و افغانستان نیز مخاطبان خود را پیدا کند.

در ادامه برنامه خانمی از عربستان سعودی به صورت تلفنی سوال خود را درباره زمانی که صرف ساخت «رستاخیز» شده است، پرسید که درویش گفت: ۳ سال تحقیقات و نگارش فیلمنامه طول کشید. ۲ تا ۲ سال و نیم پیش تولید داشتیم و در این مدت ۴ شهر را در قالب دکور ساختیم. ۱۱ ماه فیلمبرداری کردیم و بیش از ۱۷ ماه مراحل پس از فیلمبرداری در استودیو مولینر در لندن شامل تدوین، صداگذاری، ویژوال افکت و تصویرهای مجازی زمان برد. ۳ ماه هم برای ساخت و اجرای موسیقی وقت صرف شد که استفان واربک برنده جایزه اسکار برای فیلم «شکسپیر عاشق» ساخت موسیقی را برعهده داشت و ارکستر فیلارمونیک بلژیک قطعات آن را نواخت. در کل این پروژه برای من و تهیه کننده ۱۱ سال زمان برد که در مقابل عظمت موضوع، زمان زیادی نیست.

کارگردان «رستاخیز» در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه همه فیلمبرداری در ایران انجام شد، بیان کرد: فرهاد قائمیان بازیگر نقش حر که خودش خادم اهل بیت است در صحنه جنگ اصلی و در دمای ۵۰ درجه در بیابان های بم و در حالیکه خفتان و زره به تن داشت و با شمشیر سنگین صحنه جنگ را بازی می کرد، روزه نیز بود تا نذرش را ادا کند. همه عوامل از صمیم قلب و با ارادت ویژه به امام حسین (ع) در پروژه «رستاخیز» حضور یافتند و امیدواریم هم خداوند هم سالار شهیدان از ما راضی باشند.

بازدید : 146 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)


 
پخش فیلم سینمایی لامپ صد به کارگردانی سعید آقا خانی روز دوشنبه 18 خرداد ماه سال 1394 به طور سراسری توسط موسسه تصـویر گسـتر پاسارگاد و پخش دنیای هنـر در سراسر کشور عرضه می شود .
بازدید : 242 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (3)
احمدرضا درویش با حضور در شبکه جهانی «الکوثر» درباره فیلم «رستاخیز» صحبت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الکوثر فردا یکشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۲۰ تا ۲۰:۴۵ میزبان احمدرضا درویش کارگردان مطرح کشورمان خواهد بود تا درباره فیلم تاریخی – مذهبی «رستاخیز» جدیدترین اثرش که به زودی در سینماهای ایران روی پرده می رود، صحبت کند.

مجری این برنامه لیث ترابچی است.

درویش در برنامه «مع المشاهدین» شبکه الکوثر حضور می یابد تا درباره فیلم «رستاخیز» که به موضوع قیام امام حسین (ع) و عاشورا می پردازد صحبت کند. این گفتگو را می توان یکی از معدود گفتگوهای درویش درباره این اثر سینمایی دانست.

برنامه «مع المشاهدین» (با بینندگان) هر هفته روزهای یکشنبه به صورت زنده از آنتن شبکه الکوثر پخش می شود.

فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است و در کنار تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود.

سایت فیلم «رستاخیز» به آدرسttp://rastakhizmovie.com نیز راه اندازی شده که شامل اطلاعات، عکس‌ها و آنونس‌های مربوط به فیلم است.

 

بازدید : 713 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (3)

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلوزیون در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر مشعول ایفای نقش در سریال صد قسمتی " کیمیا" هستم که هنوز  حدود 5 ماه از فیلم برداری آن باقی مانده است.
 
وی با ابراز رضایت از همکاری با تیم سریال "کیمیا" عنوان کرد: کار با عوامل این فیلم بسیار لذت بخش و همه چیز به خوبی در حال سپری شدن است.
 
این بازیگر ادامه داد: فاز دوم این سریال به پایان رسیده و هم اکنون در تعطیلات یک ماهه این سریال قرار داریم و بعد از پایان تعطیلات، فاز سوم آن آغاز می شود و حدود 4 ماه در گرجستان فیلم برداری خواهیم داشت .سپس به تهران بازگشته و به مدت یک ماه فیلم برداری را در تهران ادامه خواهیم داد.
 
گفتنی است: داستان این سریال به کارگردانی " جواد افشار " درباره تاثیر تحولات جامعه بر روابط خانوادگی است که این بار پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است؛ دختر "خانواده” که کیمیا نام دارد پرسشگر و معترض  است و در مقابل او پدری قرار دارد که منضبط است.

بازدید : 213 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (1)

 

بازیگران : سعید راد ، پوریا پورسرخ ، بهاره افشاری ، الهام چرخنده

کارگردان : حسن نجفی
دستیار اول کارگردان : شیرین خشایی
برنامه ریز : شیرین خشایی
گروه کارگردانی : علیرضا افراز
منشی صحنه : ساناز هرندی
نویسنده : حسن نجفی
تهیه کننده : محمدرضا محمدی
مدیر فیلمبرداری : محمد افسری
تدوین : حسن نجفی ، حسین حشمت نیا
طراح صحنه و لباس : آزاده قوام
آهنگساز : حسین فاضل
صدابردار : هادی معنوی پور
صداگذار : محمدرضا یوسفی

سال ساخت: ۱۳۹۲
مدت : ۹۰ دقیقه

اکران فیلم عشق و جنون در سینما : پردیس آزادی، پردیس تماشا، پردیس زندگی، پردیس کوروش، جوان، سمرقند

بازدید : 161 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (2)

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

نجفی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من تمامی تلاش خود را به کار بستم تا تمامی نمادهای یک فیلم وسترن را در این اثر پیاده سازی کنم و امیدوارم که علاقمندان به سینمای وسترن بتوانند از این فیلم ایرانی که جزو معدود آثار وسترنی است که تاکنون در کشورمان ساخته شده است استقبال کنند.

وی ادامه داد: «عشق و جنون» فیلمی است که به تقابل میان نسل های مختلف می پردازد. حضور نسل های مختلف در این اثر سینمایی ترکیب بسیار زیبایی را به وجود می آورد و از آنجا که چنین رویدادی بسیار شبیه به وقایع روز جامعه است قطعاً این فیلم می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود. رویکرد اصلی من در این فیلم بحث خشونت و نگاه های بسته است که می تواند به خانواده، جامعه و در نهایت به فرهنگ و زندگی اجتماعی یک کشور آسیب های جدی وارد سازد.

نجفی با تأکید بر اینکه ما در زندگی روزمره خود قطعاً با آدم هایی مواجه شده ایم که همیشه «حق» را از آن خود می دانند اظهار داشت: در این فیلم سینمایی به این مسئله و معضل بسیار مهم نگاهی جدی و دقیق شده است. من قصد داشتم در این فیلم این گونه افراد را مورد نکوهش قرار دهم چرا که همیشه این گونه نگاه های دیکتاتورمآبانه و بسته می تواند ضربات مهلکی را به اطرافیانی که با چنین شخصی در تعامل هستند وارد سازد.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» افزود: همیشه این گونه نگاه ها باعث می شود تا زندگی رنگی آدم ها تبدیل به یک زندگی تیره و خاکستری شود. افرادی که همیشه خود را محق می دانند قطعاً خودشان آلوده ترین اشخاص هستند و با اینکه مرتباً دم از اصلاح می زنند همیشه جامعه را به سیاهی و تباهی هدایت می کنند.

این کارگردان سینما سپس در مورد داستان این فیلم سینمایی گفت: شخصیت اصلی عشق و جنون مردی است که بعد از گذشت ۳۰ سال از یک اتفاق که تنها زاییده ذهن او و یک سوء تفاهم ساده است به تهران می آید تا از شخصی انتقام گرفته و او را به قتل برساند. او در این میان با دو نفر از نسل جوان آشنا می شود و با زندگی عاشقانه، معصوم و پاک آن ها مواجه شده اما کام آن ها را به خاطر افکار شوم خود تلخ می سازد و...

وی از سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری و... به عنوان بازیگران اصلی «عشق و جنون» نام برد و اظهار داشت: خوشبختانه در این فیلم توانستیم از بازیگران بسیار خوبی بهره ببریم که همگی شان در نقش های خود به خوبی بازی کردند و تصویری بسیار دلنشین و ماندگار از خود به جای گذاشتند.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان مال من است» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از زمان بسیار بد اکران این فیلم سینمایی و همچنین عدم حمایت از فیلم های سینمای مستقل گفت: فیلم من فیلمی در سینمای مستقل است که وارد رقابتی ناعادلانه و ناجوانمردانه با فیلم هایی شده که پشت آن ها صاحبان قدرت، ثروت و رانت قرار دارند. ما به زحمت با چند نفر دیگر تمامی دارایی هایمان را روی هم گذاشتیم تا بتوانیم این اثر سینمایی را بسازیم اما نمی توانیم برای اکران این فیلم از هیچ حمایت دولتی برای تبلیغات و... بهره ببریم.

نجفی ادامه داد: این در حالی است که تمامی سینماگران و حتی مدیران سینمایی سال ها است که دم از سینمای مستقل می زنند و می گویند باید سینمای دولتی در کشور ما از میان برداشته شود و تنها بخش خصوصی بتواند در زمینه تولید فیلم ها ورود پیدا کند اما در نهایت چنین اتفاقی نمی افتد و همان صاحبان رانت و قدرت هستند که حرف اول و آخر را در سینمای ایران می زنند.

وی با تأکید بر اینکه ما حتی برای گرفتن یک تیزر تلویزیونی برای این فیلم نتوانستیم با سازمان صدا و سیما وارد رایزنی شویم اظهار داشت: جالب این است که در همین سینمای ایران اشخاصی وجود دارند که که به جای رایزنی با مسئولان برای تبلیغات آثارشان به آن ها دستور هم می دهند و نمونه اش این می شود که هم اکنون نیمی از بیلبوردهای شهر تهران به یک فیلم خاص اختصاص پیدا کرده است. همین اشخاش که این چنین از امکانات و حمایت های دولتی برای تبلیغات آثارشان بهره می برند در آینده وقتی فیلم هایشان به فروش بالایی می رسد و فیلم های سینمای مستقل نمی فروشد آن ها را مورد تمسخر قرار می دهند که چرا فیلم های شما نفروخته است!

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «شرفناز» به کارگردانی خودش که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت خبر داد و گفت: امیدوارم حداقل شرایط مناسبی برای اکران این فیلم سینمایی که برای آن زحمات بسیار زیادی کشیده ام فراهم شود.

بازدید : 262 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (1)

دوبله فرانسوی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، دوبله فیلم تاریخی – مذهبی «رستاخیز» به مدیریت دوبلاژ زیاد ابرک هنرمند لبنانی انجام شده است.

مراحل دوبله فرانسوی فیلم از دوم ماه مارچ میلادی در استودیو متور در بیروت انجام شده و آناهیتا قائم مقامی وظیفه ترجمه فارسی به فرانسه فیلم را برعهده داشته است.

فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینماآزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود. 

g

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 148
  • بازدید سال : 2,903
  • بازدید کلی : 166,253
  • کدهای اختصاصی
    fαтємo codєѕ