loading...
هواداران پوریاپورسرخ
بازدید : 222 پنجشنبه 15 بهمن 1394 نظرات (0)
در گفت‌وگوی جام‌جم با منتقدان مطرح شد
 
نمره قبولی به «کیمیا»

جواد افشار و «کیمیایش» حالا یک پای ثابت شب‌های خانه‌های ایرانی شده‌اند و بینندگانی از هر قشر و سن پای گیرنده‌های خود می‌نشینند برای هوش و گوش سپردن به سریال او و دل دادن به اتفاقات و ماجراهای آن. کیمیا به‌عنوان یکی از بلندترین سریال‌های تاریخ تلویزیون که قسمت‌هایش عدد صد را هم پشت سر می‌گذارد، توانسته ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند و بخش ثابتی از اوقات فراغت آنها را به خود اختصاص دهد. به طوری که براساس یافته‌های مرکز سنجش افکار صداوسیما 60 درصد پایتخت‌نشینان کیمیا را برای تماشا انتخاب می‌کنند. بازخوردهای توجه مخاطبان به این مجموعه نمایشی طویل را می‌توان در سطح جامعه و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم به وفور مشاهده کرد. سیر زندگی قهرمان این سریال، کیمیا، و بازتاب گذران عمرش از نوجوانی تا میانسالی و پیشامدها و اتفاقات رخداده در این مسیر آن‌قدر جذاب و گیرا بوده که توانسته تماشاگرانی را در بلندمدت جذب کرده و یکسره با خود همراه سازد.

 

سریال کیمیا از مزیت یک فاکتور اساسی دیگر نیز در جذب مخاطب برخوردار است و آن‌هم حضور بازیگران مجرب، توانمند و محبوب است؛ از آزیتا حاجیان، نیکی کریمی و رضا کیانیان باتجربه و کارکشته گرفته تا مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ و مهدی پاکدل جوان و محبوب. همه اینها دست به دست هم داده است تا سریال کیمیا یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های نمایشی یک دهه اخیر باشد.

سریال در روایت‌ها درجا نمی‌زند

سریال جواد افشار نه‌تنها در میان مخاطبان عام که در بین کارشناسان و منتقدان هم طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است. طهماسب صلح‌جو از جمله این منتقدان و نویسندگان است. صلح‌‌جو کیمیا را یک اثر نمایشی جذاب دانست و تاکید کرد که از روز اول تا به امروز با علاقه آن را دنبال کرده است.

رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به جام‌جم می‌گوید: سریال کیمیا ماجراهای گوناگون و متنوعی را در دل قصه خود جای داده است و در روایت‌ها درجا نمی‌زند و به فضاهای جدید ورود می‌کند. در هر قسمت این سریال اتفاق‌های جدید رخ می‌دهد. روایت دراماتیک در سریال بخوبی شکل گرفته است و درگیری‌ها و بگومگو‌های میان شخصیت‌ها سبب‌ساز رخدادهای تازه‌ای در هر قسمت می‌شود. شخصیت‌ پردازی‌های مقبول و مناسب هم باعث شده است که یک درام جذاب شکل بگیرد.

جنبه تمثیلی و استعاری شخصیت کیمیا

صلح‌جو درباره شخصیت کیمیا هم تصریح می‌کند: کیمیا غیر از این‌که یک شخصیت مستقل دراماتیک است، جنبه تمثیلی و استعاری هم دارد. اصولا همه بازیگران سریال به فراخور شخصیتی که دارند بخوبی از پس نقش‌هایشان برآمده‌اند و با نقش ارتباط برقرار کرده‌اند. در مجموع تیم بازیگری این سریال در نقش‌‌آفرینی موفق بوده‌ است.

این منتقد درخصوص کارگردانی جواد افشار هم تاکید می‌کند: کار افشار در مجموع قابل قبول است؛ اوج توانایی او بخصوص در فصلی که به دفاع مردم خرمشهر از شهرشان پرداخته است، نمایان می‌شود. جنگ و درگیری‌های این سریال شبیه فیلم‌های جنگی آمریکایی از آب درنیامده و تماشاگر احساس می‌کند شاهد یک کارزار ایرانی در فضایی بومی است.صلح‌جو چهره‌پردازی شخصیت کیمیا را یکی از نقاط ضعف این سریال برشمرده و اضافه می‌کند: چهره مهراوه شریفی‌نیا متناسب با بالا رفتن سن کیمیا گریم نشده است. از طرفی عوض شدن بازیگر نقش «مهتاب» و پیر شدن یکباره و عجیب او در قیاس با کیمیا به باورپذیری این شخصیت آسیب می‌رساند.

طویل و جذاب اما دشوار

علی خودسیانی نیز ساخت سریالی به ابعاد و وسعت کیمیا را فرآیندی سخت و دشوار دانسته و می‌گوید: تهیه و تولید چنین سریالی کار سختی است که جواد افشار و محمدرضا شفیعی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده بخوبی از عهده آن برآمده‌اند. جمع کردن و بازی گرفتن از این همه هنرپیشه خوب و اسم و رسم‌دار و هدایت کردن‌شان واقعا دشوار و انرژی‌بر است. با این حال، فیلمنامه سریال از ضعف‌هایی رنج می‌برد که بیشتر به شخصیت‌پردازی‌ها بازمی‌گردد. این منتقد و فیلمنامه‌نویس ادامه می‌دهد: بعضی از روایات فیلمنامه در فاز سوم سریال چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. برای مثال، برخی از روابطی که میان کیمیا و همسر سابقش و فرزندانش برقرار است، ملموس و باورپذیر نیست. می‌توان گفت چکیده تمام سریال‌ها و فیلم‌هایی که تا به امروز درخصوص انقلاب و دفاع مقدس ساخته شده در سریال کیمیا آمده و این مجموعه به نوعی یک کلاژ از آثار نمایشی در این زمینه است. با این حال ساخت چنین کار طویلی که برای تماشاگر هم جذاب است،بی‌شک فرآیندی دشوار و زمانبر به نظر می‌رسد.

یکی از سریال‌های موفق سال‌های اخیر

خودسیانی با تاکید بر این‌که کیمیا یکی از سریال‌های به نسبت موفق سال‌های اخیر تلویزیون بوده است، خاطرنشان می‌کند: کارگردان این سریال در هدایت بازیگران تقریبا موفق بوده است. بازی بازیگران و بخصوص مهراوه‌شریفی‌نیا هم راضی‌کننده به نظر می‌رسد. وی اضافه می‌کند: بازی مهراوه شریفی‌نیا در فاز سوم بخصوص از این بابت که اصلا گریم روی چهره‌اش پذیرفته نیست، به قوت فازهای یک و دو از آب درنیامده است. عجیب است که گذر زمان بر چهره و ظاهر او فقط با یک عینک نشان داده شده و از مرحله چهره‌پردازی این‌قدر سطحی عبور کرده‌اند. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای یک بازیگر سخت است که به شکل مستمر به مدت یک سال و نیم در اختیار یک پروژه نمایشی باشد و این حجم از دیالوگ را حفظ کند. ناجوانمردانه است که در کنار گود بنشینیم و از این سریال انتقاد کنیم. جمع کردن این همه بازیگر اسم و رسم‌دار در یک اثر نمایشی کار بسیار دشواری است. ای کاش به فیلمنامه این سریال هم توجه بیشتری می‌شد تا نتیجه نهایی از آنچه که هست جذاب‌تر به نظر می‌آمد.

کیمیای اقبال مخاطب

محمدرضا زائری: سیمای جمهوری اسلامی در هفته‌هایی که گذشت یکی از موفق‌ترین تجربه‌های سال‌های اخیر خود را به مخاطبان عرضه کرد. تولید و پخش مجموعه تلویزیونی «کیمیا» جلوه‌ای از ایفای نقش صداوسیما به عنوان دانشگاهی سراسری و فراگیر است که مهم‌ترین مضامین آموزشی را از خلال سرگرمی و تفریح در اوقات فراغت به مخاطب منتقل کرده است. مخاطبانی با گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف و متفاوت و گاه با فاصله فراوان از فضای انقلابی و مذهبی با این مجموعه همراه شده‌اند و آن را دنبال می‌کنند.

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند...

سعید حدادیان: مدتی است که مجموعه پرطرفدار «کیمیا» شب‌های گرم خانواده‌های ایرانی را گرم‌تر می‌کند. بازخوانی خاطره‌ها که خود موجب به وجد آمدن نسل‌های جدید برای پرسش و به شوق آمدن نسل‌های قبل برای پاسخ و شرح بیشتر می‌شود از یک سو و تجمع حوادث و فراوانی بازیگران بسیار خوب از سوی دیگر موجب سرافرازی هر چه بیشتر این مجموعه شده است.

دیدن بسیاری از صحنه‌های این مجموعه بویژه آنچه مربوط به خرمشهر عزیز می‌شود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزاند.

 

 

بازدید : 418 سه شنبه 22 دی 1394 نظرات (0)

جواد افشار خبر داد:

آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی "کیمیا" قبل از آغاز دهه فجر روی آنتن می رود.
 
 

هواداران پوریاپورسرخ

جواد افشار که این روزها سریال «کیمیا» به کارگردانی وی از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود گفت: خوشبختانه همراهی مردم با مجموعه «کیمیا» به خوبی ادامه دارد و واکنش های رضایت بخشی از بیننده می بینیم. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی مدتی پیش به پایان رسیده و ما با تدوین تقریبا همزمان و شبانه روزی، گام به گام قسمت های تازه را با مردم همراه می شویم. تا کنون بخش اعظمی از این سریال پخش شده و «کیمیا» با شروع دهه فجر از آنتن تلویزیون خداحافظی می کند.

 

منبع عکس : https://www.instagram.com/mhhendi/

بازدید : 372 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)
 
انتقادات وارد شده به «کیمیا» قابل احترام است، اما برای ساخت سریالی بی‌نقص در چنین ژانری مستلزم صرف چهار سال زمان است.
 
 
پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص مجموعه تلویزیونی «کیمیا» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: مجموعه تلویزیونی «کیمیا» یکی از آثار درخشان است که به خوبی مقاطع مختلف تاریخ معاصر را به تصویر کشیده و توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. وی افزود: با وجود اینکه «کیمیا» با حاشیه‌هایی از سوی مخاطبان و خبرگزاری‌هایی روبرو شده اما این نکته حائز اهمیت است که سال‌ها از انقلاب و فضاهای موجود آن روز می‌گذرد و بسیاری از بافت‌های شهری تغییر کرده است و این نکته سنجی‌های بی‌موردی که برخی از مخاطبان از سریال می‌کنند نیازمند چهار سال زمان برای ساخت اینگونه ژانرها است.
وی در خصوص زحمات و سختی‌های گروه طراح صحنه و کارگردانی کار اظهار داشت: تمام عوامل این مجموعه برای ترسیم و ایجاد فضاهایی قابل باور برای مخاطبان، بسیار تلاش کردند و اگر هم در برخی از صحنه‌ها شاهد نقاط ضعفی هستیم تنها به دلیل سختی کار و تغییر شرایط محیطی آن دوران در زمان حال است اما در نهایت تمامی نظرات مخاطبان قابل احترام است. پورسرخ در مورد نحوه بازی و فضای متفاوتی که در آن به ایفای نقش پرداخته، تصریح کرد: شخصیت "آرش" که من در این مجموعه تلویزیونی بازی کردم از دشواری‌های خاصی برخوردار نبود و تنها سعی من برای به تصویر کشیدن تفکرات و اعتقادات خاص این نقش بود، چون مخاطب در ابتدا تصورش از این کارکتر، یک فرد به ذات با روحیات غربی و ضد انقلاب است و من تلاش کردم تا بر روی این تفکرات خط بطلان بکشم.
وی در خصوص فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی عنون کرد: فیلمنامه رکن اصلی یک پروژه است که خوشبختانه «کیمیا» از یک فیلمنامه منسجم و کامل برخوردار بود و هیچ یک از بازیگران برای فهمیدن نقش‌هایشان به مشکلی برنخورند و در کنار تمام این‌ها نویسنده کار تعامل بسیار خوبی با گروه داشت و اگر به مشکلی برمی‌خوردیم به درستی ما را راهنمایی می‌کرد. وی خاطرنشان کرد: در طی این دو سال در کنار تمام بازیگران و عوامل پشت صحنه زندگی کردم و خاطرات نابی از این همکاری برایم ثبت شد.
بازدید : 306 پنجشنبه 26 آذر 1394 نظرات (1)

روایت "پوریاپورسرخ" عزیز از بازی درخشان بازیگر نقش "فرزانه" در سریال کیمیا

پوریاپورسرخ در اینستاگرامش نوشت :

گلاره عباسی نازنین ...فقط یه هنرمند می تونه با قلب به این صافی و ذات به این زیبایی چنین نقش متفاوتی رو به یادگار بذاره ...دوست وهم کلاسی قدیمی ـ گلاره خانم گل هم دوره من بودند در کلاس آقای تارخ -خوشحالم که نون قلبت رو می خوری و می درخشی ... وخوشحالم که جشنواره های خارج از کشور هم بارها تقدیرت کردند واین راه ادامه خواهد داشت .

پ ن : خوب یادمه که بعداز فیلمبرداری این سکانس تا چند دقیقه صدا از هیچ کس در نیومد و همه در سکوت مطلق از بازی ایشون لذت میبردند ... باید از نزدیک بشناسید گلاره ی نازنین گلاره نازنین رو تا به هنرش در ایفای نقشی تا این حد دور از شخصیت خودش ،پی ببرید.

 

بازدید : 544 چهارشنبه 25 آذر 1394 نظرات (2)

 

پوریاپورسرخ عزیز در نشست خبری سریال کیمیا گفت :

آنچه برای من در ایفای رل آرش اهمیت داشت نشان دادن تفکر و شخصیتش بود.من خیلی به این که تفکر آدم ها باعث خوب بودن یا بد بودنشان می شود موافق نیستم و خواستم این را در بازی هم نشان دهم.

مثل هرکار دیگری بر حسب شرایط ضعف ها وجود دارد و اجتناب ناپذیر است اما همین که کار دیده می شود به نظر من خوب است.

فیلمنامه به قدری خوب نوشته شده بود که به نظر من هرکس نقش آرش را بازی می کرد خوب در می آمد.

پوریا پورسرخ گفت :نقشم را خیلی دوست دارم و روی آن تعصب دارم . این کار جزو پروژه هایی بود که در خاطرم می ماند و به کارگردان هم گفتم که امیدوارم بازهم سریال های طولانی از این جنس ساخته شود.

وی افزود تنها می خواهم یک نکته را خارج از بحث کیمیا اضافه کنم . در حال حاضر بازیگران قابل و ارزشمند بسیاری هستند که مدت هاست بیکارند وفعالیت و پیشنهادی ندارند.کاش همین قدر که به مسائل دیگر رسیدگی می شود این موضوع هم در صدر توجهات قرار بگیرد تا بازیگران مجبور نباشند از حرفه خود جدا شوند یا از ایران بروند.

 

بازدید : 406 دوشنبه 23 آذر 1394 نظرات (1)

 

نشست خبری مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با حضور بازیگران و عوامل این مجموعه برگزار شد. در نشست خبری سریال «کیمیا» که این روزها از تلویزیون به روی آنتن می‌رود، جواد افشار (کارگردان)، مسعود بهبهانی‌نیا (نویسنده)، محمدرضا شفیعی (تهیه‌کننده ) و بازیگرانی از جمله حسن پورشیرازی، رضا توکلی، گلاره عباسی، مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، علی شادمان، سوگل طهماسبی و حسن هندی، زهرا پارسافرد (دستیار نویسنده) و خشایار موحدیان (تهیه‌کننده) حضور داشتند.

 

بازدید : 364 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

 

 

بانی فیلم آنلاین:تهیه کننده سریال «کیمیا» گفت: تصمیم داشتیم قسمت های پایانی این سریال را در فرانسه بگیریم که به دلیل اتفاقاتی که در فرانسه افتاد این امر محقق نشد؛ اما پایان سریال از نظر قصه تغییری نکرد و تصمیم گرفتیم که با استفاده از یک طراحی جدید و جلوه های بصری آن صحنه ها را درست کنیم و قصه را به پایان برسانیم.

محمدرضا شفیعی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: حدود 20 روز پیش تصویربرداری «کیمیا» پس از 25 ماه به پایان رسید.
«کیمیا» اولین مجموعه 100 قسمتی سیماست که مهراوه شریفی‌نیا در آن نقش اصلی داستان را ایفا می‌کند.این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌رسد که در جنوب ایران تصویربرداری شده است و در مرحله سوم سال‌های اخیر را نمایش می‌دهد.سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار از چهارم مهر هر شب ساعت21 و30 دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

بازدید : 371 چهارشنبه 29 مهر 1394 نظرات (1)

هواداران پوریاپورسرخ

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه دو، چهارشنبه‌ 29 مهرماه مخاطبان این شبکه شاهد پخش خلاصه قسمت‌های 19 تا 22 سریال «کیمیا» خواهند بود.

پخش این سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار تا یکشنبه 3 آبان متوقف خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند قسمت 23 «کیمیا» را یکشنبه ساعت 21:30 از شبکه دو تماشا کنند

بازدید : 357 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (1)

سریال کیمیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صویربرداری مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار این روزها در خرمشهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه سازنده سریال تلویزیونی «کیمیا» این روزها در خرمشهر سکانس های پایانی بخش ایران را تصویربرداری می کنند و تا ۶ آبان ماه در این شهر مستقر هستند.

البته بعد از ضبط در خرمشهر، گروه نیمه آبان به فرانسه سفر خواهند کرد تا صحنه های پایانی را هم جلوی دوربین ببرند و بعد از آن با ضبط سکانس های جزئی در شهر مشهد به این پروژه خاتمه می دهند.

مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی که این شب ها از شبکه دو سیما روی آنتن می رود به عنوان طولانی ترین سریال ایرانی شناخته شده است.

بازدید : 589 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (1)
پوریا پورسرخ بازیگر سریال«کیمیا» و سینمایی «عاشق ها ایستاده می میرند»
 
 
بانی فیلم آنلاین:

بازیگری که با سریال «وفا» شناخته شد و پس از آن در فیلم های سینمایی و سریال های متعددی بازی کرده است؛ از جمله آن سریال ها «روزحسرت»،«صاحبدلان»، «رستگاران»،«پایتخت1» و «مسیر انحرافی» را می توان نام برد. او در حال حاضر بازیگر سریال در حال پخش «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار است. وی همچنین در فیلم سینمایی«رستاخیز» که به تازگی اکران آن ناتمام ماند نیز ایفای نقش کرده است. طبق گفته او دو سال مشغول بازی در سریال«کیمیا» بوده و دو سال هم در فیلم سینمایی«رستاخیز» فعالیت داشته است. و در نتیجه امکان فعالیت های دیگر را نداشته است.
وی درباره کارهای آماده پخش و اکران خود به بانی فیلم می گوید:« فیلم سینمایی« عاشق ها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی را بازی کرده ام که به زودی اکران خواهد شد. همچنین در فیلم «رستاخیز» به کارگردانی آقای درویش بازی کرده ام که متاسفانه بنا به دلایل غیر موجهی اکران متوقف شده است. بسیاری از منتقدان هنوز فیلم را ندیده انتقاد کردند. یعنی کامنت های پیج من از ظرفیت سالن سینما بیشتر بوده و من نمی دانم چرا بی دلیل باید نسبت به یک فیلم جبهه گیری شود». وی در ادامه توضیح می دهد:« در سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار بازی کرده ام که در حال پخش است. در این سریال از قسمت 7 تا قسمت های پایانی حضور دارم. طی دو سال اخیر بیشتر درگیر حضور در این سریال بوده ام و دو سال دیگر هم درگیر فیلم سینمایی«رستاخیز» بودم. آن هایی که با من کار کرده اند به خوبی می دانند که توانای و کشش حضور در دو کار همزمان را ندارم ، در نتیجه در طی این سال ها کار دیگری را نپذیرفتم». وی در پایان می افزاید:« در کل بعد از حضور در رستاخیز کارها را با دقت بیشتری انتخاب می کنم و سعی می کنم کارهای قوی مثل «رستاخیز» را بازی کنم. بعد از اتمام سریال «کیمیا» تا کنون پیشنهاد جدیدی نداشته ام. تنها پیشنهاد هایی برای حضور در تئاتر دارم ، اما معتقدم تئاتر پختگی و دقت خاصی نیاز دارد و تا به حال علاوه بر اینکه فرصت کافی نداشته ام، آمادگی لازم برای اجرا روی صحنه را در خودم ندیدم. از بین سریال های اخیر هیچکدام را ندیده ام. سریال خودمان یعنی «کیمیا» را به خاطر مسافرتی که رفتم نتوانستم ببینم. به تازگی قسمت های از آمین را دیده ام که به نظرم سریال خوبی است. امیدوارم در ادامه نیز بتوانم کارهای قوی و با ارزشی را در کارنامه خودم قرار دهم.

بازدید : 267 شنبه 04 مهر 1394 نظرات (0)

 

 سریال «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی این روزها در حال تصویربرداری فاز سوم است و قرار است عوامل آن چند سفر در ایران و همچنین سفری به فرانسه داشته باشند.

  اولین قسمت از سریال «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار امشب چهارم مهر ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
تیتراژ پایانی سریال «کیمیا» را علیرضا قربانی خوانده است. پیش از این قرار بود محسن چاووشی خواننده تیتراژ باشد اما این همکاری میسر نشد.

سریال کیمیا
علیرضا قربانی تیتراژ این سریال را براساس شعری از مسعود کلانتری خوانده است.
این اولین سریال بیش از ۱۰۰ قسمتی در سیماست که مهراوه شریفی نیا در آن نقش کیمیا را بازی می کند و سریال در مرحله اول زندگی کیمیا پیش از پیروزی انقلاب را نشان می دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می رسد که در جنوب ایران تصویربرداری شده است و در مرحله سوم زندگی کیمیا در دوران معاصر را نمایش می دهد.

سریال کیمیا
در حال حاضر مقطع اول و دوم سریال در مرحله پس تولید و مسایلی از جمله مونتاژ، جلوه های بصری، موسیقی و... قرار دارد.
آبادان، خرمشهر، تهران و... از جمله شهرهایی هستند که «کیمیا» تاکنون در آنها به تصویربرداری رسیده است. بخشی از کار نیز در گرجستان و در شهر تفلیس به تولید رسیده است.

سریال کیمیا
تصویربرداری «کیمیا» تا دو ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت که حدود دو ماه از آن در تهران خواهد بود. همچنین عوامل «کیمیا» در فاز سوم این سریال سه سفر به شهرهای مشهد، آبادان و خرمشهر خواهند داشت و بعضی از سکانس های سریال هم در فرانسه تصویربرداری می شود.

سریال کیمیا
بیش از نود درصد سکانس های باقی مانده سریال به فصل سوم این مجموعه اختصاص دارد و عوامل این اثر در حال تولید و ساخت فصل سوم این اثر هستند.
این سریال حدود ۳۰۰ بازیگر دارد و چهره های زیادی در آن حضور دارند که می توان از میان آنها به آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، مهدی پاکدل، نیکی کریمی، رضا کیانیان، حامد بهداد، حسن پورشیرازی، مهدی سلطانی، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، آشا محرابی، میرطاهر مظلومی و شهین تسلیمی اشاره کرد.

سریال کیمیا
همچنین قرار است در فاز سوم این سریال حدود ۷۰ بازیگر اصلی به کار اضافه شوند و در چند روز گذشته فخرالدین صدیق شریف و زهرا سعیدی به جمع بازیگران این سریال پیوسته اند.

 

  + پخش سریال کیمیا هر شب از شبکه ی ۲ در ساعت  ۲۱:۳۰  و بازپخش آن در ساعت ۱:۳۵ بامداد ، ۱۱ و ۱۶  از همین شبکه است .

بازدید : 340 چهارشنبه 18 شهریور 1394 نظرات (1)
سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار از 4 مهر ماه از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.
 
سریال 110 قسمتی «کیمیا» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی طبق تاریخ اعلام شده،هرشب ساعت 21 و 30 دقیقه به روی آنتن شبکه 2 می‌رود.

 

«کیمیا» نخستین سریال بیش از 100 قسمتی در تلویزیون است که جز سریال‌های الف ویژه تلویزیون معرفی شده است.این مجموعه تلویزیونی که براساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی‌نیا ساخته‌شده، با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز‌ جنگ ،دوران دفاع مقدس و زمان حال روایت می‌شود.سریال «کیمیا» علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی در کشور گرجستان به ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری داشته است و دارد.

این سریال بیش از 300 بازیگر دارد که از آن‌ها می‌توان به حضور حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، نیکی کریمی، حامد بهداد، عاطفه رضوی ، محمدرضا شریفی نیا، گلاره عباسی، پوریا پور سرخ، حسن جوهرچی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، عطا عمرانی، مهدی پاکدل، سودابه بیضایی،مهدی سلطانی، محمدرضا شریفی نیا، بیوک میرزایی ،گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی‌الاصل اشاره کرد.

موسیقی متن سریال «کیمیا» را آرمان موسی‌پور ساخته‌ و محسن چاووشی نیز تیترا‍ژ پایانی این مجموعه تلویزیونی را می‌خواند.

از دیگر عوامل تولید سریال «کیمیا» می‌توان به سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: فرید سجادی حسینی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، صدابردار: فرشید احمدی، تدیون:خشایار موحدیان، مشاور و مدیر هنری: دکتر محمدرضا شجاعی، طراح گریم: امیر اسکندری، مدیر تولید: فرشید رئوفی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری  ایسنا

 

 دانلود آنونس سریال کیمیا

منبع آنونس : خبرگزاری مهر

 

بازدید : 249 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)
گرجستان، لوکيشن «کيميا» به جاي يک کشور اروپايي
 
سازندگان سريال «کيميا» از دو هفته پيش مشغول تصويربرداري در کشور گرجستان هستند.
 
مجموعه تلويزيوني «کيميا» به کارگرداني جواد افشار و نويسندگي مسعود بهبهاني‌نيا و زهرا پارسافر اواخر پاييز سال 92 در تهران کليد خورد و دو فاز آن تا به حال در داخل کشور جلوي دوربين رفته است. سازندگان از حدود دو هفته پيش عازم کشور گرجستان شده‌اند و در اين سفر، چهار بازيگر اصلي پروژه که در سکانس‌هاي تصويربرداري شده بازي داشته‌اند، در فاز سوم هم جلوي دوربين رفته‌اند.
رضا کيانيان، پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي‌نيا و نيکي کريمي از جمله بازيگراني هستند که در تفليس پايتخت گرجستان بازي دارند. ضمن اينکه در اين لوکيشن‌ها چند بازيگر براي نقش‌هاي فرعي نيز حضور دارند که اميرحسين آرمان يکي از اين چهره‌هاست. گويا سازندگان با چند بازيگر ديگر نيز براي رفتن به گرجستان وارد مذاکره شده بودند که به دلايل مختلف از جمله عدم توافق مالي و ناهماهنگي زماني اغلب منتفي شدند. اين مسئله در حدي بوده که دستيار کارگردان پروژه نيز يکي از نقش‌ها را عهده‌دار شده است. قرار است گرجستان به عنوان لوکيشن يکي از کشورهاي اروپايي (مجارستان) در قصه معرفي شود. پيش‌بيني مي‌شد اين سريال که 110 قسمت خواهد داشت، از اواخر تابستان امسال روي آنتن شبکه دوم سيما رود، اما در کنداکتوري که تلويزيون اخيراً از برنامه‌هاي تابستان ارائه داد، نامي از «کيميا» برده نشد تا احتمال پخش آن در پاييز قوي‌تر شود. محسن چاووشي نيز ترانه تيتراژ اين سريال را مي‌خواند. فازهاي اول و دوم سريال در تهران و جنوب کشور جلوي دوربين رفته و پيش‌بيني مي‌شود پس از بازگشت گروه از گرجستان، بخش‌هاي باقيمانده در تهران تصويربرداري شود.
حسن پورشيرازي، مهدي پاکدل، مهدي سلطاني، رضا توکلي، سيدمهرداد ضيايي، حسن جوهرچي، بيوک ميرزايي، کورش زارعي، سودابه بيضايي، آشا محرابي، ميرطاهر مظلومي، شهين تسليمي، سوگل طهماسبي، محمدعلي شادمان، حسين توشه، عاطفه رضوي، مالک سراج، حسن تسعيري، محمود مقامي، عطا عمراني، نسرين نکيسا، فريبا طالبي، مهتاب ثروتي، علي منجزي، روح‌الله کماني، نويد خداشناس، ميرفرخ هاشميان، هاجر سراج، علي افشار و حامد بهداد ديگر بازيگران سريال هستند.


اين سريال به سفارش گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني شبکه دوم و با حمايت انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس توليد مي‌شود و ديگر عوامل اصلي آن عبارتند از: تهيه‌کننده: محمدرضا شفيعي، سرپرست گروه کارگرداني فريد سجادي حسيني، مدير برنامه‌ريزي امير سليماني، دستياران کارگردان داوود باقري و افشين عمراني، مدير تصويربرداري عليرضا رنجبران، مدير صدابرداري فرشيد احمد، مشاور و مدير هنري محمدرضا شجاعي، طراحان صحنه و لباس بهزاد جعفري و محمدحسين کرمي، طراح گريم امير اسکندري، آهنگساز آرمان موسي‌پور، مدير توليد فرشيد رئوفي، جلوه‌هاي ويژه ميداني محسن روزبهاني، تدوين خشايار موحديان و سودابه سعيدنيا، صداگذار بابک شکيبا و امين شريفي، عکاس حسن هندي.

بازدید : 206 سه شنبه 19 خرداد 1394 نظرات (1)
80 درصد «کیمیا» به اتمام رسید/ آغاز تصویربرداری فاز 3 مجموعه صد قسمتیجواد افشار کارگردان سریال‌های تلویزیونی در خصوص تولید سریال «کیمیا» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه صد قسمتی «کیمیا» به سفارش معاونت سیما در حال تولید و ضبط 20 درصد باقی در روزهای آینده است. 

وی در ادامه بیان کرد: ایده طرح سریال از طرف مسعود بهبهانی و گروه کاریش مطرح و پرداخته شده است که به تصویر کشیدن زندگی قهرمانان زن و الگوسازی صحیح و جنبه‌های مثبت جامعه را نشان میدهد. 

افشار کارگردان مجموعه «مادرانه» در خصوص داستان و روایت سریال کیمیا اینگونه بیان کرد: «کیمیا» با نشان دادن قهرمان زن ایرانی- اسلامی در جریانات فراز و نشیب دهه‌های گذشته که قهرمانانه و هدف‌مند مشکلات عدیده ای را پشت‌سر می‌گذارند. 

وی در ادامه افزود: مجموعه سریال «کیمیا» تاریخ را از سال 56، 57 تا به امروز ورق می‌زند و به جنبه‌های تاریخی، اجتماعی، بُعد فرهنگی و رویدادهای سیاسی دنیا می‌پردازد، «کیمیا» مجموعه‌ای است که خوراک مخاطب را در تمامی سنین از نسل جوان تا نسل کهن فراهم کرده، نسل جدید ما با ورق زدن تاریخ در "کیمیا" و نسل کهن با یادآوری خاطرات رشادت‌ها و شجاعت‌ها به تماشا می‌نشیند.  

افشار پیرامون مراحل تولید و انتخاب بازیگران «کیمیا» اظهار داشت: تا به امروز مراحل فنی و تدوین فاز 1 و 2 مجموعه‌ی «کیمیا» به اتمام رسیده و درواقع می‌توان بیان کرد، 80 درصد کار تمام شده و 20 درصد نهایی مانده است که ان‌شاالله در هفته‌ی آتی شروع فاز 3 را کلید می‌زنیم و سعی شده در طول مراحل فاز 1 و 2 از بازیگران چهره و ستاره‌ی سینما و تلویزیون استفاده کنیم، از چهره هایی از دید مردم و منتقدان محبوب و توانا باشند. 

وی ادامه داد: «کیمیا» مجموعه‌ای است که صد قسمتی و یکی از افتخارات این مجموعه انبوه هنرپیشه ها و نقش آفرینی بسیاری از چهره اولی هاست. 

گفتنی است بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش می‌کنند، مهراوه شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل، عاطفه رضوی، سید مهرداد ضیایی، علی شادمان، رضا توکلی، سوگل طهماسبی، حمید هدایتی، نسرین نکیسا، عطا عمرانی، علی افشار، کوروش زارعی، روح الله کمانی، عبدالحلیم تقلبی، با حضور مهدی سلطانی، حسن جوهرچی، گلاره عباسی، سودابه بیضایی، میرطاهر مظلومی، حسین توشه، بیوک میرزایی، مالک سراج، شهین تسلیمی، محمود مقامی، محمد بدسوزیان، مهوش وقاری، فریبا طالبی، پوراندخت مهیمنی، با هنرمندی رضا کیانیان، نیکی کریمی و حامد بهداد.  

دیگر عوامل سریال «کیمیا» علیرضا رنجبران (مدیر تصویربرداری)، فرشید احمدی (صدابردار)، بهزاد جعفری و حسین کرمی (طراحان صحنه فاز 1 و2)، فرهاد عزیزی (طراح صحنه فاز 3)، دکتر شجاعی (مشاور هنری)، امید اسکندری (طراح گریم)، خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا (تدوین)، رضا شریفی (صداگذار)، آرمان موسی پور (آهنگساز)، فرشید رئوفی (مدیر تولید)، فرید سجادی (سرپرست گروه کارگردانی)، داوود باقری، افشین عمران (دستیار کارگردان)، داریوش اِسقایی (منشی صحنه)، محسن روزبهانی (جلوه‌های ویژه)، حسن ایزدی (جلوه‌های رایانه‌ای)، حسن هندی (عکاس) و افشین رئوفی (مدیر تدارکات) هستند.
بازدید : 727 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (3)

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلوزیون در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر مشعول ایفای نقش در سریال صد قسمتی " کیمیا" هستم که هنوز  حدود 5 ماه از فیلم برداری آن باقی مانده است.
 
وی با ابراز رضایت از همکاری با تیم سریال "کیمیا" عنوان کرد: کار با عوامل این فیلم بسیار لذت بخش و همه چیز به خوبی در حال سپری شدن است.
 
این بازیگر ادامه داد: فاز دوم این سریال به پایان رسیده و هم اکنون در تعطیلات یک ماهه این سریال قرار داریم و بعد از پایان تعطیلات، فاز سوم آن آغاز می شود و حدود 4 ماه در گرجستان فیلم برداری خواهیم داشت .سپس به تهران بازگشته و به مدت یک ماه فیلم برداری را در تهران ادامه خواهیم داد.
 
گفتنی است: داستان این سریال به کارگردانی " جواد افشار " درباره تاثیر تحولات جامعه بر روابط خانوادگی است که این بار پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است؛ دختر "خانواده” که کیمیا نام دارد پرسشگر و معترض  است و در مقابل او پدری قرار دارد که منضبط است.

بازدید : 1921 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

پایان فصل دوم سریال ۱۱۰ قسمتی کیمیا

بعد از ۲۰ماه تصویربرداری ،تصویر برداری فصل دوم سریال کیمیابه تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی وکارگردانی جوادافشار آخر هفته ی گذشته در شهرک سینمایی دفاع مقدس به پایان رسید وتصویربرداری بخش سوم وپایانی  آن از خرداد در یک کشور خارجی که هنوز مشخص نیست ،آغاز خواهد شد.

جواد افشار:۴۰سکانس از از فصل اول ودوم این سریال مربوط به لوکیشن های کشور خارجی است که با شروع تصویر برداری آن ها را ضبط می کنیم ودر ادامه حدود چهار قسمت از فصل سوم ونهایی کیمیا را در آن کشور تصویر برداری خواهیم کرد.

افشار با اشاره به این که قصه در دهه ۷۰میلادی در یکی از کشور های اروپایی روایت می شود،اضافه کرد :این روزها چند نفر از گروه تولید در ارمنستان ومجارستان مشغول پیدا کردن لوکیشن های مناسب هستند وبا مشخص شدن لوکیشن هاگروه به آن کشورها اعزام خواهد شد.

هواداران پوریاپورسرخ

منبع :seryale_kimia@

 

بازدید : 236 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، تصویربرداری فاز دوم مجموعه «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی درحالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که بازی مهدی پاکدل به تازگی در این مجموعه به پایان رسیده است.

همچنین گروهی از سازندگان این مجموعه برای انتخاب لوکیشن به ارمنستان سفر کرده اند و در ایروان به سر می برند.

خبرگزاری فارس: آغاز پیش تولید فاز سوم «کیمیا»/ ارمنستان مقصد بعدی گروه

به گزارش فارس، «تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.»

اینها خلاصه‌ای است از داستان «کیمیا» نوشته مسعود بهبهانی‌نیا؛ اولین سریال 100 قسمتی ایرانی که جواد افشار کارگردان و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. «کیمیا» که در سه مقطع زمانی: قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از 300 بازیگر دارد و نقش یکی از شخصیت‌های اصلی آن را مهراوه شریفی‌نیا ایفا می‌کند.

همچنین از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به حضور حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا‌شناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و... اشاره کرد.

دیگر عوامل عبارتند از: سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: فرید سجادی حسینی / دستیاران کارگردان: حسین دیردار، مسعود حانمی / برنامه ریز : هانیه بساتینی / مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران / صدابردار: فرشید احمدی/ مشاور و مدیر هنری: دکتر محمدرضا شجاعی / طراح صحنه و لباس (اول) : بهزاد جعفری / طراح صحنه و لباس (دوم) : محمدحسین کریمی / طراح گریم: امیر اسکندری / مدیر تولید: فرشید رئوفی / دستیار تهیه کننده: سعید پروینی / جلوه های ویژه میدانی: محمدرضا شریفی راد/ جلوه های ویژه رایانه ای : حسن ایزدی / عکاس: محمدحسن سعادت هندی / مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

منبع : خبرفارس

بازدید : 136 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)


هفته نامه تماشاگران امروز - مریم محمدی: دو سال پیش بود که جواد افشار بعد از ساخت سریال مناسبتی «مادرانه» تصمیم به تولید مجموعه 110 قسمتی «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی گرفت. او این سریال را با حضور چهره های شناخته شده و مطرحی همچون مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل، نیکی کریمی و... مقابل دوربین برد.

«کیمیا» نخستین سریال طولانی بالای 100 قسمت در تاریخ تلویزیون است که در درجه کیفی الف در حال تولید است. شاید تاکنون آثاری اپیزودیک در درجه کیفی ب ساخته شده باشد، اما قصه دنباله دار با تعداد 110 قسمت تاکنون تولید نشده است. این سریال در 3 فاز ساخته می شود. اکنون تیم کیمیا مشغول فیلم برداری فاز آخر هستند که حدود 70 بازیگر جدید به مجموعه اضافه شده. برای اطلاع از جزئیات این سریال با جواد افشار همصحبت شدیم تا از شرایط تولید و زمان پخش سریالش بیشتر بدانیم.

طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون

قصه سریال در چه مقطعی روایت می شود؟ دوباره تاریخ مشروطه تا جنگ سوژه شده؟ مثل در چشم باد یا سرزمین کهن؟

نه آن طور که شما می گویید. در فاز اول زندگی کیمیا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است، در فاز دوم به زمان جنگ می پردازد و فاز سوم زندگی زن کیمیا در دوران معاصر را به نمایش می گذارد. قصه در چند دهه روایت می شود و به وقایع مهم ایران در 4 دهه گذشته می پردازد؛ یعنی از تاریخ انقلاب تا جنگ و تحولات اجتماعی ایران. سریال «کیمیا» بهترین فیلم نامه مسعود بهبهانی نیا است و او و گروه نویسندگانش به خوبی فضای سیاسی و اجتماعی 40 سال را در قالب یک ملودرام خانوادگی روایت کرده اند که از این منظر کار بسیار دشواری است.

قصه سریال حول محور چه موضوعی است؟

سریال دامنه وسیعی از موضوعات را دربر می گیرد و چون 110 قسمت است، نمی توانم از هر قسمت خلاصه ای برایتان تعریف کنم. اما می توانم بگویم که سرگذشت و سیر تحول و شکل گیری شخصیت کیمیا دختری ایرانی را به نمایش می گذارد که در طول چند دهه تحولات تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زندگی کرده است.

طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون

آن طور که از عکس ها بر می آید، بازیگرانی چون نیکی کریمی هم در این سریال ایفای نقش کرده اند؛ چطور آنها را راضی به بازی در سریال کردید؟

از آنها دعوت کردیم، آنها به اهمیت داستان پی بردند و از ظرفیت کار مطلع شدند و موجه اهمیت و متفاوت بودن کار شدند، بنابراین اعتماد بین طرفین به وجود آمد. در طول کار هم متوجه شدند که سریال از ساختار قابل قبولی برخوردار است و می توانند اعتماد کرده و بازی کنند. این را هم بگویم مهراوه شریفی نیا نقش کیمیا را بازی می کند و بعد از سال ها بار دیگر این بازیگر در کنار مادرش آزیتا حاجیان در نقش یک مادر و دختر ظاهر شده اند.

شایعات زیادی درباره خواننده تیتراژ سریال تان سر زبان ها افتاد و تایید و تکذیب شد؛ خودتان موضوع را توضیح می دهید؟

محسن چاوشی در حال کارکردن روی موسیقی تیتراژ ماست و این همه شایعه را بقیه راه انداختند. اصلا نمی خواستیم موضوع رسانه ای شود که تایید و تکذیب راه بیفتد.

طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون


از زمان پخش قطعی سریال خبر دارید؟ یا گذاشته اند برای  جای خالی.

(می خندد) کنداکتور است دیگر، ولی اگر تغییری در کنداکتور پخش انجام نشود، ماه مبارک رمضان یا اوایل تابستان کیمیا پخش خواهدشد. چون سریال تولید معاونت سیماست این اختیار را دارد که زمان پخش تشخیص دهد که سریال از کدام شبکه روانه آنتن شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

بنابراین پخش سریال بستگی به رئیس سازمان و معاون او دارد. معتقدم اثری با این پروداکشن و این رقم بودجه باید شبکه مناسبی برای پخشش درنظر گرفته شود.

فیلم برداری چه زمانی به پایان می رسد؟ یعنی همزمان با پخش، مشغول کار هستید یا نه؟

کار تولید ما 5 ماه دیگر به پایان می رسد. البته مراحل فنی از جمله مونتاژ، صداگذاری، موسیقی و... همزمان با آغاز فیلم برداری در حال انجام است که ان شاءالله کار برای پخش آماده شود. برای گرفتن برخی سکانس ها قرار است به کشور مجارستان برویم. تاکنون حدود 80-70 درصد از مراحل تصویربرداری «کیمیا» در بالغ بر 400 لوکیشن انجام شده و در مدت یک سال و نیمی که از آغاز ضبط این اثر می گذرد تمام بازیگران مقابل دوربین رفته اند.

طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون

با توجه به اینکه شبکه های مختلف ماهواره ای سریال های طولانی بالای 200 یا 300 قسمت تولید کرده اند، آیا کیمیا آغازگر این روند در تلویزیون خودمان خواهدبود؟

اگر باشد که خوشحال می شوم؛ امیدوارم «کیمیا» استارت خوبی برای رویکرد تلویزیون به این سمت باشد تا بتوانند سریال های طولانی و دنباله دار تولید کنند و این روند ادامه پیدا کند. امیدواریم این سریال بتواند ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و از آنجا که سریال، روایتگر بخش عظیمی از حوادث کشورمان از 30-40 سال گذشته تاکنون است بتواند نسل های جدید را با اتفاقات آشنا کند.

همچنین برای نسل گذشته مروری بر خاطرات باشد و به همین دلیل معتقدم «کیمیا» می تواند برای نسل امروز و نسل گذشته جذاب باشد.

منبع:bartarinha.ir

بازدید : 192 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)
جواد افشار کارگردانی «کیمیا» را تجربه جدیدی در کارنامه هنری‌اش دانست و از تصویربرداری بخش‌های خارج از کشور این سریال در فرانسه یا مجارستان خبر داد.

جواد افشار کارگردان تلویزیون و سازنده نخستین سریال ۱۱۰ قسمتی سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این تجربه اظهار کرد: ساخت سریال «کیمیا» تجربه بسیار متفاوتی نسبت به کارهای گذشته‌ام است. به ویژه از لحاظ ابعاد گسترده‌ای که دارد و تعداد قسمت‌ها، حجم ماجراها و تعدد شخصیت‌ها و لوکیشن‌های آن، منحصر به فرد است.

سریال کیمیا

وی افزود: این کار البته بسیار دشوار هم هست. به ویژه از آن رو که فضای فیلمنامه در یک دامنه ۴۰ ساله رقم می‌خورد و مشکلات بازسازی تاریخ معاصر در این پروژه گریبانگیر ما بود.

دشواری‌های بازسازی تاریخ معاصر با وجود تغییرات شهرها

افشار تصریح کرد: دیگر در این روزها، کار کردن در شهرستان‌ها هم سخت است چه برسد به تهران که به کلی عوض شده است. دیگر چیزی مطابق شرایط گذشته نیست و این امر جزو سختی‌های کار به حساب می‌آید.

سریال کیمیا

 

کارگردان «مادرانه» درباره فیلمنامه سریال جدیدش نیز گفت: «کیمیا» قصه بسیار جذابی دارد و مسعود بهبهانی‌نیا و تیم‌ او زحمت زیادی کشیده‌اند. به ویژه این قصه فراز و نشیب‌های خوبی دارد و امیدوارم کار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

از ابتدا نگران بخش خارج از ایران بودیم

وی در پاسخ به اینکه چرا پخش «کیمیا» از ماه رمضان در شبکه دو سیما آغاز نمی‌شود، بیان کرد: کار به پخش در ماه رمضان نمی‌رسد. ما تاکنون ضبط بیش از ۸۰ قسمت را انجام داده ایم اما نگرانی که از ابتدای کار داشتیم مربوط به بخش‌های خارج از ایران بود که باید در بخش‌هایی از سریال به ویژه قسمت‌های اول گنجانده شود و ما نمی‌توانیم ریسک کنیم.

سریال کیمیا

 

افشار تأکید کرد: همچنین کار ما در شهرک دفاع مقدس نیز هنوز به پایان نرسیده و در این مرحله نیز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. تا اواسط اردیبهشت تصویربرداری در تهران تمام می‌شود و پس از آن سراغ سکانس‌های خارج از ایران می‌رویم که برنامه‌ریزی براین این بخش در حال انجام است.

یا به مجارستان می‌رویم یا فرانسه

کارگردان «کیمیا» در پایان عنوان کرد: هنوز کشوری که تصویربرداری بخش‌های خارج از ایران در آن انجام می‌شود، به صورت قطعی انتخاب نشده است اما احتمالا یا به مجارستان می‌رویم یا فرانسه. در خارج از ایران حدود یک ماه کار داریم و در فاز سه قطعا بازیگران بسیاری به پروژه اضافه می‌شوند که مشغول گپ زدن و رایزنی با آنها هستیم.

مهر : mehrnews

پشت صحنه ی سریال "کیمیا"

بازدید : 717 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (2)

 

پشت صحنه ی سریال کیمیا

در برنامه ی شما وسیما ۲۸ فروردین

http://s.cafebazaar.ir/1/upload/icons/com.telewebion.png

منبع :تلوبیون

گاهی به پشت سر نگاه کن ...کیمیا در ایام رمضان پخش نمی شود

بازدید : 211 یکشنبه 23 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش مرکز امور نمایشی سیما «پایتخت۴»،  «دردسرهای عظیم ۲» و «گاهی به پشت سر نگاه کن»، سه مجموعه نمایشی مصوب سیما هستند که قرار است در ایام رمضان از شبکه‌های مختلف سیما پخش شوند.

پیش از این اعلام شده بود که سریال کیمیا رمضان ۹۴ روی آنتن می رود اما کیمیا در لیست سریال های ایام رمضان قرار ندارد.

متن کامل خبر در ادامه ی مطلب.

 

 

تصویربرداری 80 قسمت از سریال 110 قسمتی «کیمیا» به پایان رسید

بازدید : 266 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد افشار کارگردان این مجموعه گفت: تاکنون در حدود 75 درصد از مراحل تصویربرداری کیمیا در بالغ بر 400 لوکیشن انجام شده است و در این مدت یک سال و نیمی که از آغاز ضبط این اثر می گذرد تمام بازیگران مقابل دوربین رفته‌اند.

خبرگزاری فارس: ضبط 80 قسمت از طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون به پایان رسید

وی افزود: آبادان ، خرمشهر ، تهران و خاور شهر اصلی ترین شهرهایی هستند که سکانس های مختلف کار در آنها تصویربرداری شده اند و در حدود یک ماه از فاز 2 باقی مانده است.

این کارگردان تصریح کرد: در فاز 3 در حدود 70 بازیگر جدید به مجموعه اضافه می شوند که از این تعداد 15 نقش ، اصلی و مابقی کاراکترها فرعی هستند و قرارداد این دوستان ظرف یک ماه آینده منعقد شده و اسامیشان به طور رسمی اعلام می شود.

وی تصریح کرد: در این بخش سکانس های مربوط به زمان حال و همچنین سالهای 1975 تا 77 تصویربرداری خواهد شد. همچنین فصل های مرتبط با تهران معاصر نیز در این فاز ضبط می شود و پیش بینی ما برای پایان تصویربرداری آبان ماه امسال است.

منبع :خبرگزاری فارس

موسیقی ایرانیان : چاوشی برای «کیمیا» می خواند

بازدید : 316 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

محسن چاوشی

 «محسن چاوشی» خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان، برای اولین بار عهده دار خوانندگی تیتراژ سریال شد و برای مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی «جواد افشار» می خواند.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، چاوشی که پیش تر از این به عنوان خواننده سابقه همکاری با فیلم های سینمایی «سنتوری» داریوش مهرجویی و «لامپ ۱۰۰» سعید آقاخانی را داشت، این بار به پیشنهاد سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار پاسخ مثبت داد و خوانندگی تیتراژ این مجموعه تلویزیونی را برعهده گرفت، همچنین این خواننده پاپ در گفتگویی کوتاه با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» ضمن تایید این خبر، ارائه اطلاعات تکمیلی این همکاری را به روزهای آتی موکول کرد.

 

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir

رضا کیانیان بازیگر اروپایی «کیمیا» شد

بازدید : 212 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)

کارگردان «کیمیا» ضمن تشریح وضعیت این مجموعه تلویزیونی که از آن به عنوان طولانی‌ترین سریال تلویزیونی یاد می‌شود‌، از تدارک برای ساخت سریالی تاریخی خبر داد.

جواد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تغییرات در ساختار صداوسیما تاثیری بر روند تولید سریال «کیمیا» داشته است؟ توضیح داد: خوشبختانه هم مدیران سابق و هم مدیران جدید از این مجموعه حمایت کردند؛ به جهت اینکه برایشان مهم بود سرنوشت «کیمیا» چه می‌شود و این را از عملکردشان می‌توان فهمید. با تمام کمبودها و مشکلات مالی که هم گریبان گیر و هم گریبان گیر تلویزیون است‌، مدیران تلویزیون از این مجموعه حمایت کردند و با تمام حمایت‌ها و شرایطی که وجود داشت در مجموع موجب شد بی‌وقفه کار را ادامه بدهیم و اگر این حمایت‌ها نبود قطعا وقفه در روند ساخت این مجموعه به وجود می‌آمد.

جواد افشار درباره‌ی روند تولید این مجموعه که پیش از یک سال و نیم از کلید خوردن آن می‌گذرد، گفت: ظرف دو سه ماه آینده (در اردیبهشت ماه)، فاز یک و دو «کیمیا» به اتمام می‌رسد و پس از آن قرار است فاز سه که مربوط به بخش اروپا می‌شود را آغاز کنیم. در این بخش نیز نیازمند بازیگران و چهره‌های جدید هستیم و قرار است از این چهره‌های محبوب و توانمند استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه سریال «کیمیا» از آن دست سریال‌هایی است که پربازیگر است، گفت: این سریال در طول این یک سال و نیم بازیگران زیادی را به خدمت گرفت؛ چهره‌های محبوب سینما، تلویزیون و تئاتر زیادی در این مجموعه حضور داشتند.

افشار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام بازیگران در فاز سه مجموعه «کیمیا» که مربوط به اروپا می‌شود ایفای نقش می‌کنند‌، از حضور رضا کیانیان در بخش سوم این مجموعه خبر داد و گفت: همچنین نیکی کریمی‌، مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ و چند بازیگر جدید در بخش خارج ایفای نقش خواهند کرد.

کارگردان «کیمیا» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بخش‌های مربوط به فاز سوم این مجموعه در کدام کشور قرار است تصویربرداری شود‌، گفت: در تدارک هستیم به مجارستان برویم و بخش‌های مربوط به اروپا را در آنجا تصویربرداری کنیم و 30 قسمت از مجموعه «کیمیا» مربوط به فاز سوم است که تصویربرداری آن هم حدود هفت ماه زمان می‌برد.

کارگردان «کیمیا» همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به اینکه پایان تصویربرداری این سریال چه زمانی خواهد بود؟ گفت: آبان سال 94 ساخت مجموعه «کیمیا» به پایان می‌رسد و ساخت یک سریال تاریخی پس از اتمام «کیمیا» در دستور کار من است.

جواد افشار درباره روند ساخت مجموعه «کیمیا» گفت: در حال حاضر در روستای سنگان،‌ روستای نزدیک به امامزاده داود بخش‌های مربوط به لرستان را تصویربرداری می‌کنیم.

 

منبع :خبرگزاری ایسنا

سریال کیمیا

بازدید : 235 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

پوریاپورسرخ

پوریاپورسرخ

منبع :instagram.com/seryale_kimia/

سریال «کیمیا» ماه رمضان سال ۹۴ پخش می شود

بازدید : 253 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (7)

جواد افشار به خبرنگار سینماپرس گفت: قرار است در تیر ماه سال ۹۴ به مدت ۴۰ روز در خارج از کشور برای سریال کیمیا فیلمبرداری داشته باشیم تا پخش این سریال همزمان با ماه مبارک رمضان سال آینده از شبکه دوم سیما به مدت ۱۳ شب پخش شود و پس از آن به صورت شبانه از شبکه دوم سیما ادامه پیدا کند.

 جواد افشار کارگردان  در مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «مادرانه»

 

 

 

 

 

 

 

کارگردان فیلم سینمایی «کلبه» در ادامه افزود: به خاطر برخی مصلحت های تولید، فاز اول و دوم ساخت سریال «کیمیا» به طور همزمان فیلمبرداری شده است.  

وی در ادامه یادآور شد: همزمان با اتمام فیلمبرداری این دوبخش، مراحل فنی این سریال ۱۱۰ قسمتی در حال انجام است، خشایار موحدیان مشغول تدوین همزمان بوده،  آرمان موسی پور به زودی ساخت موسیقی را آغاز می کند و بابک شکیبا و امین شریفی نیز صداگذاری این سریال را بر عهده دارند.

برپایه این گزارش، قصه این سریال  که مهراوه شریفی‌نیا در آن نقش کیمیا را بازی می‌کند، در فصل ابتدایی سریال، زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در فصل دوم به زمان جنگ می‌پردازد و فصل سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، پوریا پورسرخ، رضا توکلی ...

در ادامه مطلب ...

منبع:http://cinemapress.ir

پ ن :یه پست جدید بعداز کلاس دیفرانسیل ویه استاد جدید ویه عالمه تست . 

«کیمیا» به اروپا می‌رود

بازدید : 253 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

تصویربرداری سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در تهران ادامه دارد و قرار است گروه سازنده بعد از ضبط فصل‌های یک و دو سریال، اردیبهشت‌ سال آینده فصل سوم کیمیا را در یکی از کشورهای اروپایی تصویربرداری کند. در این سکانس‌ها زندگی کیمیا در زمان حال به تصویر کشیده می‌شود.

هواداران پوریاپورسرخ

به گزارش جام‌جم، این سریال که براساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی‌نیا برای پخش از شبکه دو ساخته می‌شود، درباره زنی به نام کیمیاست که زندگی‌اش در سه دوره روایت می‌شود. بخش‌هایی از این سریال زندگی کیمیا در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که اتفاقات آن در جنوب کشور و در خرمشهر رخ می‌دهد. در این بخش از سریال مقاومت مردم خرمشهر و دلاوری‌های فرماندهان جنگ روایت می‌شود.

این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

جواد افشار، کارگردان سریال کیمیا درباره روند تولید این اثر گفت: هم‌اکنون در تهران و شهرهای اطراف آن همچون خاور شهر مشغول تصویربرداری هستیم. در خانه کیمیا بیشتر بازیگران همچون آزیتا حاجیان، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، سیدمهرداد ضیایی، پوریا پورسرخ و مهدی پاکدل حضور دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تصویربرداری فصل یک و دو سریال کیمیا تا اردیبهشت طول می‌کشد و بعد از آن پیش‌تولید فصل سوم آغاز می‌شود. در این فصل بازیگران جدیدی به گروه ملحق می‌شوند.

ادامه ی متن در ادامه ی مطلب...

منبع:http://sima.jamejamonline.ir

پوریا پورسرخ وسریال کیمیا

بازدید : 194 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

 

منبع:اینستاگرام پوریاپورسرخ

          pouria poursorkh            

عکس از میلاد پرتویی فیلمبردار پروژه

منبع :instagram.com/pouriapoursorkh/

کیمیا ...

بازدید : 255 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

 تک عکس های جدید بازیگران مرد

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 6,574
  • بازدید کلی : 169,924
  • کدهای اختصاصی
    fαтємo codєѕ