loading...
هواداران پوریاپورسرخ
بازدید : 281 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (6)
قم فردا: بازیگر سینما و تلویزیون گفت :هنگام ورود به «رستاخیز» فهمیدم که کار سختی را در پیش رو دارم و به واقع بازی کردن نقش فرزند عمربن سعد کار سختی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویریون خصوص فیلم سینمایی"رستاخیز" گفت: حضورم در فیلم سینمایی"رستاخیز" بر اساس خواست قلبی خودم بود که حداقل با ایفای نقش «فرزند عمربن سعد»در باطن از خود رضایت داشته باشم.

پوریا پورسرخ :ایفای نقش فرزند عمربن سعد کار سختی بود

 

وی افزود: هنگام ورود به این پروژه فهمیدم که کار سختی را در پیش رو داریم و  ضمن پذیرفتن این سختی ها، باید برای بهتر شدن کار تلاش کنیم.
 
پور سرخ عنوان کرد: بسیاری از عوامل این فیلم فارغ از مسائل مالی تنها به فکر انجام یک کار معنوی بودند و این کار را با تمام وجود خود انجام دادند.
این بازیگر خاطرنشان کرد: اگر کم و کاستی در فیلم وجود دارد هیچ عمدی در کار نبوده و باید بگویم که تمام عوامل فیلم در پی ارائه یک اثر آبرومند بودند.

بازدید : 261 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (3)

موفقيت فيلم هاي ايراني در جشنواره فيلم بغداد   «رستاخيز» و «عاشق ها ايستاده مي ميرند» دست پر بازگشتند.

   بانی فیلم آنلاین: نمايندگان ايراني در جشنواره فيلم بغداد عناوين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران و هيأت داوران را از آن خود كردند.
به گزارش باني فيلم، جشنواره بين المللي فيلم بغداد روز 13 مهر به كار خود پايان داد و فيلم سينمايي «رستاخيز» به كارگرداني احمدرضا درويش توانست علاوه بر دريافت جايزه بزرگ اين جشنواره، عنوان بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را از آن خود كند. فيلم سينمايي «عاشق ها ايستاده مي ميرند» با كارگردان جوان خود، شهرام مسلخي نيز توانست عنوان بهترين فيلم از نگاه هيأت داوران اين جشنواره را دريافت كند. پوريا پورسرخ، سروش صحت، لعيا زنگنه و شوان عطف بازيگران اصلي اين فيلم هستند كه اكران آن بزودي در سراسر كشور آغاز خواهد شد.همچنين در اين جشنواره فیلم «ماهی و من» ساخته بابک حبیبی‌فر موفق به کسب جایزه اول در بخش رقابت بین‌الملل فیلم‌های کوتاه هفتمین جشنواره فیلم بغداد شد. این فیلم کوتاه که تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی موفق به کسب جایزه شده است، داستان مرد تنها و نابینایی است که تلاش می‌کند جان ماهی سفره هفت سین خود را از مرگ نجات دهد. هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد كه از 9 تا 13 مهر در شهر بغداد عراق برگزار شد در افتتاحيه خود فيلم سينمايي «رستاخيز» را به نمايش درآورد. جشنواره با دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق میزبان احمدرضا درویش کارگردان و تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم «رستاخیز» بود .

بازدید : 203 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)

احمدرضا درویش ضمن سپاس از هیات داوران و مدیران این جشنواره با آرزوی صلح و فرهنگ برای تمامی کشورهای اسلامی و جهان این جایزه را به جان باختگان در فاجعه «منا» تقدیم کرد.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد امروز ۱۳ مهرماه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد و جایزه بزرگ این فستیوال به فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد با دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق میزبان احمدرضا درویش کارگردان و تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم «رستاخیز» بود تا این فیلم در افتتاحیه این جشنواره به نمایش درآید.

فستیوال بین المللی فیلم بغداد با این عنوان که افتتاحیه این جشنواره با فیلم «القربان» خواهد بود و این فیلم تاریخی با حضور کارگردان و تهیه کننده آن برای نخستین بار در جهان عرب اکران خواهد شد به استقبال احمدرضا درویش و این فیلم رفت.

افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی فیلم «رستاخیز» در کشور عراق و در جهان عرب بود.

این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان های مختلف از جمله دوبله عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است.

در فیلم سینمایی «رستاخیز» هفت بازیگر جهان عرب حضور دارند که اسامی آنها به این شرح است: جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق، طلحت حمدی از سوریه، فواز سرور و فادی ابراهیم از لبنان.

استفان واربک آهنگساز اُسکار گرفته این فیلم، موسیقی «رستاخیز» را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند، مراحل فنی فیلم «رستاخیز» در استودیو مولینر لندن کار شده است.

تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده که نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بوده است.

photo_2015-10-06_10-02-33

photo_2015-10-06_10-03-20

بازدید : 127 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (0)

 photo_2015-10-04_12-57-20
 
فیلم سینمایی "رستاخیز" در اولین حضور جهانی‌اش در جشنواره فیلم بغداد حضور یافت و افتتاح‌کننده این رویداد سینمایی بود.
 
به گزارش صبا، «رستاخیز» در شب عید غدیر‌خم به عنوان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد با حضور بیش‌از هزار نفر از سفرا، مهمانان خارجی، هنرمندان و فیلمسازان و مردم عراق در المسرح الوطنی، سالن ملی عراق به نمایش درآمد. 
 
در ابتدای این مراسم تقی علیقلی‌زاده، تهیه كننده و احمدرضا درویش، كارگردان فیلم به دعوت رییس جشنواره، مورد تشویق مهمانان قرار گرفتند. بسیاری از شبكه‌های تلویزیونی عراق از جمله شبكه دولتی عراق با پخش تبلیغات فیلم «رستاخیز» به زبان عربی، خبر این حضور را منعكس کرده‌اند. 
همچنین شبكه العربیه قبل از شروع مراسم افتتاحیه با احمدرضا درویش گفت‌وگویی زنده انجام داد. 
معاون سازمان سینمایی عراق پیش از شروع نمایش فیلم در سخنانی اعلام کرد: افتخار بزرگ ما، حضور فیلم «القربان» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بغداد است. 
 
 «رستاخیز» با دوبله عربی در افتتاحیه جشنواره فیلم بغداد به نمایش درآمد و با استقبال عراقی‌ها همراه شد. نمایش این فیلم با فریادهای لبیک یا حسین از سوی حاضران مورد استقبال قرار گرفت و صدای گریه‌های تماشاگران در سکانس شهادت حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) از واکنش‌های مردم به این فیلم بود. بعد از پایان فیلم هم احمدرضا‌درویش با حضور در میان مردم پاسخگوی سوالات و احساسات آنان بود. 
 
عراقی‌ها «رستاخیز» را پسندیدند
در همین حال تقی علیقلی‌زاده، تهیه‌کننده فیلم درباره نمایش «رستاخیز» در افتتاحیه جشنواره فیلم بغداد گفت: «مسئولان فرهنگی عراقی با تحسین و تبریک، این فیلم را عیدی سینمای ایران به مردم عراق تلقی کردند.» 
 
او به تسنیم گفت: بازخوردها مخاطبان فیلم بسیار گرم و پرشور بود و تا مدتها در حلقه چند صد نفری مشتاقان فیلم امکان حرکت وجود نداشت. بسیاری از هنرمندان بزرگ عراق در نشست‌های متعدد نسبت به فیلم اظهار لطف داشتند. 
 
علیقلی‌زاده در مورد درخواست عراقی‌ها برای پخش این فیلم، در کشورشان گفت: هم برای پخش تلویزیونی و هم برای اکران در سالن‌های سینمای عراق تقاضاهای متعدد ارائه شده است که با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر تلاش خواهد شد، این کار با سرعت بیشتری پیگیری شود. 
هفتمین فستیوال بین‌المللی فیلم بغداد طی روزهای یکم تا پنجم اکتبر (9 تا 13 مهر) در شهر بغداد در عراق برگزار می‌شود. 
 
این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان‌های مختلف از جمله دوبله عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است. افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی فیلم رستاخیز در جهان عرب خواهد بود. فیلم «رستاخیز» با نام عربی «القربان» و نام انگلیسی «Hussein Who Said No» در جهان شناخته می‌شود. 
 
فیلم «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ 24 تیرماه از پرده پایین آمد. 
 
علاوه بر فیلم سینمایی «رستاخیز» که آغازگر جشنواره فیلم بغداد بود، چهار فیلم دیگر ایرانی شامل «شیار ۱۴۳»، «همه چیز برای فروش»، «تراژدی» و «طبقه حساس» در بخش ویژه سینمای ایرانِ این جشنواره نمایش داده می‌شود. بخش ویژه سینمای ایران جشنواره فیلم بغداد با همکاری امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌المللی سازمان سینمایی برگزار می‌شود. 
بازدید : 233 جمعه 10 مهر 1394 نظرات (1)
 
 
استقبال از «رستاخیز» در بغداد با فریاد «لبیک یاحسین»
 
بانی فیلم آنلاین: در آیین گشایش جشنواره فیلم بغداد در شب عید سعید غدیر خم، فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در سالن هزار نفری مرکز بغداد به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، این فیلم با فریادهای «لبیک یا حسین» از سوی حاضران مورد استقبال قرار گرفت و صدای گریه‌های تماشاگران در سکانس شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) از واکنش‌های مردم به این فیلم بود.
بعد از پایان فیلم هم احمدرضا درویش با حضور در میان مردم پاسخگوی سوالات و احساسات آنان بود.
«رستاخیز» با دوبله عربی در افتتاحیه جشنواره فیلم بغداد به نمایش درآمد.

بازدید : 184 پنجشنبه 09 مهر 1394 نظرات (0)

«رستاخیز» جشنواره بغداد را افتتاح کرد
 
بانی فیلم آنلاین: فیلم سینمایی «رستاخیز» در اولین حضور جهانی اش در جشنواره فیلم بغداد حضور یافت و افتتاح کننده این رویداد سینمایی بود.

به گزارش مهر، «رستاخيز» شامگاه پنجشنبه ۹ مهر ماه به عنوان افتتاحيه جشنواره بين المللي فيلم بغداد با حضور بيش از هزار نفر از سفرا، مهمانان خارجي، هنرمندان و فيلمسازان و مردم عراق در المسرح الوطني، سالن ملي عراق به نمایش درآمد.
در ابتدای این مراسم تقی علیقلی زاده تهيه كننده و احمدرضا درویش كارگردان فيلم به دعوت رئيس جشنواره، مورد تشویق مهمانان قرار گرفتند. بسياري از شبكه هاي تلويزيوني عراق از جمله شبكه دولتي عراق با پخش تبليغات فيلم رستاخيز به زبان عربي، خبر اين حضور را منعكس کرده اند.
همچنین شبكه العربيه قبل از شروع مراسم افتتاحيه با احمدرضا درویش گفتگویی زنده انجام داد.
معاون سازمان سينمايي عراق پیش از شروع نمایش فیلم در سخنانی اعلام کرد: افتخار بزرگ ما، حضور فيلم «القربان» به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره بغداد است.
نمایش فیلم با واکنش های مثبت حاضران در سالن رو به رو شد.
هفتمین جشنواره فیلم بغداد طی روزهای یکم تا پنجم اکتبر (۹ تا ۱۳ مهر) در شهر بغداد در عراق برگزار می‌شود.
فیلم «رستاخیز» با نام عربی «القربان» و نام انگلیسی «Hussein Who Said No» در جهان شناخته می شود.

بازدید : 151 پنجشنبه 26 شهریور 1394 نظرات (2)

سه فیلم بلند سینمایی و یک فیلم کوتاه ایرانی در دو بخش اصلی هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد به روی پرده خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش، «تراژدی» به کارگردانی «آذیتا موگویی» و «عاشق ها ایستاده می‌میرند» از شهرام مسلخی در بخش رقابتی فیلم‌های بلند هفتمین جشنواره فیلم بغداد حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم کوتاه «ماهی و من» ساخته بابک حبیبی‌فر نیز در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه این رویداد سینمایی به روی پرده خواهد رفت.

هفتمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد از تاریخ یکم تا پنجم اکتبر (9 تا 13 مهر) در شهر بغداد عراق برگزار می‌شود.

بازدید : 275 جمعه 26 تیر 1394 نظرات (1)

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تصمیم همیشگی مدیران و فعالان عرصه سینما مبنی بر رعایت شان و جایگاه جامعه مرجعیت و روحانیت محترم تاکید و اعلام کرد همین روال در خصوص اکران عمومی فیلم "رستاخیز" نیز اعمال خواهد شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: فیلم "رستاخیز" به منظور پاسداشت؛ عظمت و شکوه حماسه جاوید کربلا و به تصویر کشیدن این واقعه بی‌مثال تاریخ بشری توسط جمعی از هنرمندان و سینماگران متعهد و ممتاز سینمای ملی تولید و در جدول اکران سینماهای کشور قرار گرفت.

این فیلم که با نیت تقویت تولید فیلم دینی و استفاده از هنر سینما برای جاودانه کردن حادثه عاشورا تولید شد از بدو امر تاکنون در محافل مختلف فرهنگی و دینی در معرض آرا و دیدگاه‌های صاحبان درک و درد دین قرار گرفته و با استقبال کارگردان محترم فیلم از منظر تاریخی و روایی با اصلاحات چندی مواجه شد که اصلاحات اعمال شده نیز مورد تایید بسیاری از صاحبنظران قرار گرفت.

اکران رستاخیز  به تعویق افتاد+توضیحات سخنگوی شورای صنفی نمایش

این فیلم که با نیت تقویت تولید فیلم دینی و استفاده از هنر سینما برای جاودانه کردن حادثه عاشورا تولید شد از بدو امر تاکنون در محافل مختلف فرهنگی و دینی در معرض آرا و دیدگاه‌های صاحبان درک و درد دین قرار گرفته و با استقبال کارگردان محترم فیلم از منظر تاریخی و روایی با اصلاحات چندی مواجه شد که اصلاحات اعمال شده نیز مورد تایید بسیاری از صاحبنظران قرار گرفت.

اما نظر به رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی یادآوری می‌کنیم که اکران فیلم"رستاخیز" تا تامین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می‌افتد.

امروز گروهی از مخالفین فیلم جلوی وزارت ارشاد تجمع کرده بودند.

غلامرضا فرجی (رئیس شورای صنفی نمایش) نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اعلام کرد: شورای صنفی نمایش تا روز دوشنبه 29 تیر ماه منتظر  مشخص شدن وضعیت اکران فیلم می‌ماند و در جلسه روز دوشنبه دراین باره تصمیم‌گیری می‌کند.

 وی ادامه داد: تا روز دوشنبه29 تیر ماه سینماهایی که قرار بود فیلم رستاخیز را اکران کنند؛ می‌توانند به اکران فیلم قبلی خود ادامه دهند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد حواله اکران فیلم «رستاخیز» تنها متعلق به سینماهای حوزه هنری نبوده و حواله اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش برای مجموع سینماها صادر شده است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به برخی صحبت ها مبنی بر اینکه اکران این فیلم محدود به سینماهای حوزه هنری بوده است، گفت: قرارداد اکران فیلم «رستاخیز» در شورای صنفی نمایش در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسید و مقرر شد این فیلم در تهران و شهرستان ها به اکران عمومی برسد.

وی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد 22 سال سینما حواله فیلم «رستاخیز» را دریافت کنند بنابراین غیر از سرگروه، بین 21 سالن سینما قرارداد منعقد شد و براساس قرارداد فی ما بین پخش کننده و سینمادار حواله این فیلم برای اکران عید فطر صادر شد.

فرجی در پایان گفت: با این اوصاف و بر اساس اسناد موجود حواله اکران فیلم «رستاخیز» تنها متعلق به سینماهای حوزه هنری نبوده و حواله اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش برای مجموع سینماها صادر شده است.

گفتی است این فیلم از صبح امروز 24 تیرماه ساعت 10 صبح در پردیس سینماهایی چون آزادی، زندگی، کوروش، ملت، اریکه ایرانیان، چارسو، سمرقند و ماندانا در تهران اکران شد.علاوه بر پردیس ها، سینماهایی چون بهمن، مرکزی، شکوفه، سپیده، ایران، کیان، تماشا، فرهنگسرای بهمن، دهکده و شاهد این فیلم را نمایش داده اند.

کارگردان «رستاخیز» در واکنش به تعویق اکران این فیلم سینمایی گفت: ما در انتظار تصمیم مسئولان می‌نشینیم و هرآنچه مطابق با شرع و قانون باشد، پذیرا هستیم. آنچه تا امروز از جانب ما صورت پذیرفته با نظر مرجعیت عزیز پیش رفته است.

بازدید : 335 یکشنبه 21 تیر 1394 نظرات (0)

هواداران پوریاپورسرخ

هواداران پوریاپورسرخ

هواداران پوریاپورسرخ

هواداران پوریا پورسرخ

هواداران پوریاپورسرخ

هواداران پوریاپورسرخ

هواداران پوریاپورسرخ

اولین برنامه ی ارغوان با حضور احمدرضا درویش ( کارگردان )، پوریاپورسرخ و آرش آصفی (بازیگران سینمایی رستاخیز ) تولید شد.

این برنامه ساعت ۱:۳۰ بامداد روز یکشنبه از شبکه ی جام جم پخش شد.

بازدید : 186 پنجشنبه 11 تیر 1394 نظرات (1)

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «اهالی بهشت» هر شب با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی روی آنتن شبکه قرآن سیما می رود و با دعوت از چهره های مختلف فرهنگی، ملی و قرآنی به نحوه بهره گیری آنها از تعالیم قرآن، تامل درباره درک فرصت های ماه مبارک رمضان و ... می پردازد.

 

مخبرگزاری فارس: شبکه قرآن سیما میزبان احمدرضا درویش می‌شود

حمد متین سردبیر این برنامه در سخنانی گفت: پخش برنامه «اهالی بهشت» دو روز قبل از ماه مبارک رمضان در شبکه قرآن آغاز شده و تا دو روز بعد از این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه ای که قرار است جمعه شب 12 تیر ماه ساعت 23 روی آنتن برود با احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» و چند تن از مسئولان و چهره های سینمایی و فرهنگی کشور گفتگو خواهیم داشت.

کارشناس- مجری این برنامه بیان کرد: از جمله محورهایی که در این گفتگو به آنها پرداخته خواهد شد عرضه آثار و محصولات فاخر سینمای دینی با گذشت سه دهه بعد از پیروزی انقلاب است.

به گفته وی، همچنین در این برنامه بخش هایی از فیلم سینمایی «رستاخیز» به همراه قسمت هایی از پشت صحنه به نمایش گذاشته می شود و درباره رویکرد، شرایط و دلیل ساخت این پروژه تاریخی مذهبی بحث خواهد شد.

برنامه «اهالی بهشت» هر شب به صورت زنده و به مدت 150 دقیقه از شبکه قرآن سیما روی آنتن می رود. رضا صبور تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه را بر عهده دارد و محمد متین سردبیر و مجری - کارشناس آن است.

بازدید : 194 سه شنبه 02 تیر 1394 نظرات (1)

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی “رستاخیز” به کارگردانی احمدرضا درویش در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «رستاخیز» که در اکران عید فطر در تهران و شهرستان ها روی پرده سینماها می‌رود مراسم افتتاحیه خود را در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می کند.

این مراسم شنبه ۲۰ تیر مصادف با ۲۴ رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و تجلیل از چند چهره هنری که با موضوع عاشورا فعالیت داشته اند، از بخش های آن خواهد بود. همچنین در این مراسم «رستاخیز» برای حاضران به نمایش درمی آید.

فیلم سینمایی «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

- See more at: http://rastakhizmovie.com/?p=1548#sthash.tKcERkW9.dpuf
مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی “رستاخیز” به کارگردانی احمدرضا درویش در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «رستاخیز» که در اکران عید فطر در تهران و شهرستان ها روی پرده سینماها می‌رود مراسم افتتاحیه خود را در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می کند.

این مراسم شنبه ۲۰ تیر مصادف با ۲۴ رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و تجلیل از چند چهره هنری که با موضوع عاشورا فعالیت داشته اند، از بخش های آن خواهد بود. همچنین در این مراسم «رستاخیز» برای حاضران به نمایش درمی آید.

فیلم سینمایی «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

بازدید : 271 دوشنبه 25 خرداد 1394 نظرات (2)

۱۱۴۰۶۵۵۷_۱۶۳۰۰۳۹۹۷۰۵۴۷۲۵۸_۳۵۸۸۱۹۶۴۲۱۶۳۲۰۴۴۸۷۲_o

صفحه اینستاگرام فیلم «رستاخیز» به منظور ارتباط بهتر با مخاطبان به ویژه ارائه جدیدترین عکس‌های این اثر تاریخی – مذهبی راه اندازی شد.

در صفحه اینستاگرام این فیلم تازه‌ترین اخبار و عکس های بازیگران و عوامل صحنه و پشت صحنه فیلم ارائه خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند این اخبار و اطلاعات را در آدرسhttps://instagram.com/rastakhiz_movie/ مشاهده کنند.

بازدید : 215 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (1)

احمدرضا درویش گفت: اسکار فیلم «رستاخیز» اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که ۲۵ میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، کارگردان رستاخیز که ظهر امروز ۲۰ خرداد ماه در نشست هم‌اندیشی اکران این فیلم در محل حوزه هنری خراسان رضوی سخن می‌گفت، در ابتدای سخنانش مطرح کرد: امروز من این سوال را از بخش بین‌الملل سینمای ایران دارم که اگر بخواهم ۵۰ هزار DVD این فیلم را در شهر مزارشریف که ۲٫۵ میلیون شیعه دارد، پخش کنم بایستی از چه سازوکاری استفاده کنیم؟!

وی ادامه داد:فیلم «رستاخیز» متعلق به همه است و چالش اصلی ما در خصوص آن این است که این فیلم نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توان سینمای ملی ایران است.

درویش تصریح کرد: «رستاخیز» از درون این ظرفیت جوشیده است و بخشی از ظرفیت‌های بالای سینمای ایران در این اثر دیده می‌شود و به همین دلیل ما باید بدانیم که سینمای ایران بیشتر از آن چه که ما فکر می‌کنیم، می‌تواند در عرصه جهانی موفق باشد و گام‌های بلند بردارد.

این کارگردان سینما اضافه کرد: این فیلم یک قطره از اقیانوس بی‌کران کربلاست و ما نه مدعی هستیم که در برگیرنده همه سینمای ایران است و نه همه واقعه کربلا بلکه معتقدیم که قدم کوچکی است که ان شاالله با نیت خالص برداشته شده است.

وی افزود: سوال ما در این شرایط این است که این محصول که با هدف رشد فرهنگ اهل بیت(ع) ساخته شده است به چه شکلی قرار است اکران شود زیرا این فیلم حد و مرز ندارد و مرزهای جغرافیایی، سیاسی و جناحی را پشت سر گذاشته و حتی می‌توانیم بگوییم که نام امام حسین(ع) مرزهای اسلام را نیز در نوردیده‌ است و تبدیل به یک برند جهانی شده است.

درویش گفت: ما این فیلم را برای سه مخاطب جهان شیعه، جهان اسلام و جهان غرب به ترتیب اولویت تهیه کرده‌ایم و به عنوان تولیدکننده مسئول بودیم که در مراحل ساخت کوتاهی نکنیم، اما در مرحله اکران تمام وجود مرا ترس فرا گرفته است که سکان‌داران عرصه فرهنگ که به درستی از هنرمندان می‌خواهند که در قواره افق فرهنگی کشور فیلم‌ بسازند، چگونه حالا که این فیلم ساخته شده است می‌خواهند از آن حمایت کنند؟!

این کارگردان سینما عنوان کرد: خوشبختانه این کار به برکت نام سیدالشهدا(ع) بدون حتی یک ریال بودجه دولتی ساخته شده و قدم به قدم آن با نیت خیر و جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ثمر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسین(ع) از کشورهای مختلف جهان در این پروژه ما را همراهی کردند و با ما مشارکت کردند تا بتوانیم این فیلم را با کیفیت هر چه بهتر بسازیم.

درویش تصریح کرد: خوشبختانه «رستاخیز» در حوزه توزیع و نمایش با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و موسسه بهمن سبز وضعیت خوبی را از لحاظ اکران در داخل کشور خواهد داشت.

این کارگردان سینما افزود: اسکار فیلم رستاخیز اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که ۲۵ میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان به طول انجامیدن پروژه، گفت: من و آقای تقی ‌علی‌قلی‌زاده که تهیه کننده این اثر هستند از سال ۸۳ بر روی آن کار کردیم و خوشحالیم که پس از ۱۱ سال به ثمر رسید.

درویش عنوان کرد: امروز در سایت رستاخیز بیشترین اقبال نسبت به این فیلم در جهان خارج از ایران اتفاق می‌افتد و ما امیدواریم که بتوانیم جوابگوی این محبت‌ها و استقبال‌ها باشیم.

این کارگردان سینما اضافه کرد: ما باید بدانیم که نیاز به عمق استراتژیک فرهنگی داریم زیرا عمق استراتژیک نظامی، اقتصادی و سیاسی ما مشخص است اما سوال این است که عمق استراتژیک فرهنگی ما کجاست؟

وی ادامه داد: مسئولین ما فرض کنند که رستاخیز و فیلم مجید مجیدی ساخته نشده بود و آنها می‌خواستند کاری را انجام دهند آیا به مضامینی غیر از آنچه که ساخته شده است، می‌پرداختند؟ پس امروز که این آثار ساخته شده است باید تمام تلاش‌ خود را صرف این کنند که کارهای انجام شده به بهترین و شایسته‌ترین نحو در عرصه ملی و بین‌المللی به ثمر بنشیند.

به گزارش ایسنا،در ادامه این جلسه مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی و تبلیغات موسسه بهمن سبز طی سخنانی گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و یا حتی بیشتر برای اکران این فیلم مخاطب دارد و به همین دلیل دو هفته قبل که قرارداد اکران عید فطر رستاخیز بسته شد از حوزه هنری خراسان خواستیم که مسئولیت ستاد اکران آن در این استان را بپذیرد.

http://rastakhizmovie.com/wp-content/uploads/2015/05/19-1024x682.jpg

هاشمی افزود: این فیلم در سرگروه آزادی و مجموعا ۹۰ درصد سینماهای کشور اکران خواهد شد و در کف فروش چهار هفته و در سقف فروش ۷ هفته به نمایش درمی‌آید.

در ادامه سرهنگ کمالی رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی، اظهار کرد: ۲۲ قشر و حدود یک میلیون عضو بسیج استان ظرفیت بالایی برای انجام تبلیغات برای اکران موفق این فیلم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای سپاه قدس در کشورهای همسایه و به خصوص افغانستان، پاکستان ما می‌توانیم با همکاری سپاه زمینه را برای اکران موفق و یا توزیع مناسب این فیلم در این کشورها فراهم کنیم.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ادامه این نشست ضمن تشکر از تیم سازنده رستاخیز گفت: فیلم ساختن در موضوعی که همه با آن آشنا هستند و از کودکی آن را شنیده و مجسم کرده‌اند بسیار سخت است و از این جهت ساخت فیلم احمدرضا درویش قابل ستایش است.

احمد هاشم‌آبادی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای زائران در مشهد می‌توان از این ظرفیت نیز برای اکران فیلم بهره برد و همچنین یک نوبت اکران نسخه عربی این فیلم در یکی از سینماهای مشهد در کنار تبلیغات مناسب در هتل‌ها و مراکز گردشگری می‌تواند زمینه را برای مطرح کردن هرچه بیشتر این فیلم در عرصه بین‌المللی فراهم کند.

 

بازدید : 205 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (1)

امام حسین (ع) متعلق به همه دوران‌هاست/ آرزو دارم «رستاخیز» به دست مردم جهان برسد

darvish-alkosar

کارگردان «رستاخیز» این فیلم را هدیه‌ای به دوستداران امام حسین (ع) دانست.

سوره سینما- احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» شامگاه ۱۷ خرداد ماه با حضور در شبکه الکوثر و برنامه «مع المشاهدین» (با تماشاگران) به سوالاتی درباره این فیلم تاریخی – مذهبی که عید فطر در سینماهای ایران روی پرده می رود پاسخ داد.

درویش در این برنامه که با اجرای لیث ترابچی و تهیه کنندگی دارایی روی آنتن رفت با اشاره به اینکه به نمایندگی از همه دست اندرکاران تولید فیلم «رستاخیز» در این برنامه حضور یافته است، گفت: این فیلم یک هدیه از سوی خودم و دیگر همکارانم و همچنین از جانب سینمای ایران به همه جهان است که در آن به موضوع اهل بیت و امام حسین (ع) پرداخته ایم.

وی زمان اکران «رستاخیز» را عید فطر دانست و بیان کرد: عرضه نمایش این فیلم به سالن های سینما محدود نمی شود و همانطور که می دانید فیلم به زبان های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، ترکی، فرانسوی و … ترجمه شده تا بتوان آن را از طریق دی وی دی در شبکه نمایش خانگی و شبکه های تلویزیونی کشورهای مختلف نیز عرضه کنیم.

کارگردان فیلم «دوئل» ادامه داد: نام عربی فیلم، «القربان» و نام انگلیسی آن Hussein Who Said No است.

درویش با تاکید بر اینکه آرزو دارد این فیلم به دست مخاطبان آن در همه جهان برسد، بیان کرد: با توجه به شرایطی که به جهان اسلام و به ویژه مناطق شیعه نشین تحمیل شده است، امیدواریم بتوانیم توزیع جهانی و منطقه ای خوبی داشته باشیم تا فیلم به دست مخاطبان آن برسد.

وی درباره دوبله فیلم «رستاخیز» توضیح داد: نسخه عربی در بیروت و توسط هنرمندان شاخص عرب دوبله شده است. همچنین دوبله فرانسوی نیز تکمیل شده و دوبله ترکی نیز در دست انجام است. با توجه به مضمون فیلم و دامنه و وسعت موضوع و جایگاهی که امام حسین (ع) در همه جهان دارد و بسیاری از ملت ها با نام سیدالشهدا آشنا هستند، لازم است «رستاخیز» به زبان های دیگری چون مالایی، اردو، کردی و … نیز دوبله یا ترجمه و زیرنویس شود.

کارگردان فیلم «رستاخیز» در پاسخ به اینکه زمان فیلم برای اکران چند ساعت خواهد بود؟ گفت: نسخه دی وی دی فیلم حدود ۱۲ دقیقه کمتر از ۳ ساعت خواهد بود ولی از آنجا که اکران فیلم در سینماها اقتضائات خود را دارد و به برنامه سینما و نوع سالن وابسته است، ما دو نسخه برای اکران در ایران در نظر گرفته ایم که نسخه عمومی ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه است ولی برای برخی سالن ها و در سانس آخر نسخه ای با زمان اصلی اثر ارائه می شود.

در این بخش برنامه با اعلام اینکه سایت عربی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است، به صورت زیرنویس این سایت معرفی شد. پخش آنونس عربی فیلم نیز از دیگر بخش های برنامه بود.

rastakhiz poster ar

درویش همچنین در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که چرا سراغ سوژه قیام عاشورا رفته است؟ عنوان کرد: بهترین امکان برای ارتباط و گفتگو با جهان رسانه ها هستند و بین رسانه ها نیز رسانه های تصویری و صوتی و به ویژه سینما جایگاه مهم تری دارند. از سوی دیگر یکی از رسالت های هر کسی که وارد عرصه فرهنگ و هنر می شود این است که به موضوعات جدی ورود پیدا کند. حال به اعتقاد من موضوع نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر فراز قله همه موضوعات جدی در جهان ایستاده است.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) متعلق به همه دوران ها است و جهان مدرن امروز به شدت به منش و اخلاق و سیره امام حسین (ع) احتیاج دارد و قاطعانه می گویم گمشده جهان امروز سیره سیدالشهدا است.

این کارگردان و نویسنده با اشاره به اینکه ۱۱ سال پیش به اتفاق تقی علیقلی زاده تهیه کننده «رستاخیز» تصمیم به ساخت این اثر گرفته اند، گفت: ما تصمیم گرفتیم گامی کوچک در این عرصه گسترده برداریم. همه کسانی که نسیم وجود اهل بیت به مشامشان رسیده و فرهنگ ایشان را باور دارند علاقه دارند در مسیر فعالیت ها و کارنامه شان کاری داشته باشند که به نام امام حسین (ع) متبرک باشد و ما هم به چنین تبرکی احتیاج داشتیم.

به گفته وی، وقتی این مضمون برای ساخت فیلم انتخاب شد همه راه ها برای تولید اثر هموار شد و به برکت وجود سیدالشهدا فیلم به نتیجه رسید.

کارگردان فیلم «متولد ماه مهر» در بخش دیگری از این برنامه تصریح کرد: ما برای ساخت «رستاخیز» تحقیق و پژوهش های گسترده ای داشتیم و منابع مکتوب و غیرمکتوب زیادی مورد بررسی و مداقه قرار گرفت. پیش از آغاز مرحله نگارش فیلمنامه، تحقیقات شروع شد و ما از منابع شیعی و سنی بهره بردیم. لازم به ذکر است که در مغرب زمین و بین پژوهشگران تاریخی غیرمسلمان هم چهره های مطرحی وجود دارد که آنها نیز درباره نهضت امام حسین (ع) تحقیق کرده و آثاری را نگاشته اند که ما از این منابع نیز بهره برده ایم. برای جمع آوری مستدانی از نوع زیست اجتماعی جهان عرب در آن دوران بازدیدهایی از موزه های مطرح دمشق، ترکیه، مراکش و …داشتیم و طراحان صحنه و لباس ما از آثار موجود در این موزه ها نمونه برداری کردند.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت «رستاخیز» از مشاوران زیادی از ایران تا کشورهای عربی بهره برده است، بیان کرد: گرچه این فیلم در حوزه سینمای مستند نیست ولی تحقیقات آن مستند است و اصل کار بر تطبیق با مستندات استوار بود.

درویش در جواب به این سوال که هزینه ساخت «رستاخیز» چگونه تامین شده است؟ گفت: این فیلم گرچه در ایران تولید شده است ولی می توانیم آن را متعلق به همه جهان اسلام بدانیم و هدیه ای است به همه جهان. یکی از اهدافی که ما هنگام ساخت فیلم بدان توجه داشتیم این بود که به هیچ وجه از پول بیت المال استفاده نکنیم و هزینه ساخت اثر از سوی محبان سیدالشهدا تامین شد؛ مانند همه کارها و آیین های عاشورایی و حسینی که به همت مردم و عاشقان امام حسین (ع) پیش می رود. این فیلم در بخش سرمایه گذاری تولید مشترک است زیرا دو شرکت خارجی یکی در کویت و دیگری در انگلستان به صورت هلدینگ در تولید مشارکت داشتند بدین معنا که اگر فردی در خارج قصد همراهی در ساخت «رستاخیز» را داشت به این دو شرکت مراجعه می کرد.

کارگردان «رستاخیز» فیلمش را تولید بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: از منظر شیوه تامین منابع مالی تجربه منحصر به فردی را پشت سر گذاشتیم که در تولیدات بعدی سینمای ایران نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مشارکت و همدلی هنرمندان خارجی نیز مثال زدنی بود و ما توانستیم به این هدف که فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی یک کشور بسازیم، دست یابیم. نحوه همکاری ما با عوامل خارجی نیز بدین شکل بود که شخصا به کشورهایشان مراجعه کرده و با آنها مذاکره داشتیم و سپس در ایران تست های لازم گرفته شد و آنها نیز با آغوش باز و به دلیل نام بلند امام حسین (ع) و اعتماد به سینمای ملی ایران به پروژه پیوستند.

کارگردان «سرزمین خورشید» با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت ها و بازارهای بزرگ جهان اسلام گفت: باید بررسی شود که سهم مسلمانان و جهان اسلام از سینمای جهان چقدر و جایگاه آن کجا است.

درویش درباره آرزوی خود برای فیلم «رستاخیز» بیان کرد: آرزو دارم این فیلم به دست مردم جهان برسد و به طور مثال مردم مناطقی که درگیر جنگ هستند و مهاجران سوری که در اردوگاه ها زندگی می کنند به این فیلم دسترسی پیدا کنند تا با دیدن آن قدری از آلامشان تسکین یابد و قلب‌هایشان آرام شود. امیدوارم به برکت نام امام حسین (ع) فیلم در پاکستان و افغانستان نیز مخاطبان خود را پیدا کند.

در ادامه برنامه خانمی از عربستان سعودی به صورت تلفنی سوال خود را درباره زمانی که صرف ساخت «رستاخیز» شده است، پرسید که درویش گفت: ۳ سال تحقیقات و نگارش فیلمنامه طول کشید. ۲ تا ۲ سال و نیم پیش تولید داشتیم و در این مدت ۴ شهر را در قالب دکور ساختیم. ۱۱ ماه فیلمبرداری کردیم و بیش از ۱۷ ماه مراحل پس از فیلمبرداری در استودیو مولینر در لندن شامل تدوین، صداگذاری، ویژوال افکت و تصویرهای مجازی زمان برد. ۳ ماه هم برای ساخت و اجرای موسیقی وقت صرف شد که استفان واربک برنده جایزه اسکار برای فیلم «شکسپیر عاشق» ساخت موسیقی را برعهده داشت و ارکستر فیلارمونیک بلژیک قطعات آن را نواخت. در کل این پروژه برای من و تهیه کننده ۱۱ سال زمان برد که در مقابل عظمت موضوع، زمان زیادی نیست.

کارگردان «رستاخیز» در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه همه فیلمبرداری در ایران انجام شد، بیان کرد: فرهاد قائمیان بازیگر نقش حر که خودش خادم اهل بیت است در صحنه جنگ اصلی و در دمای ۵۰ درجه در بیابان های بم و در حالیکه خفتان و زره به تن داشت و با شمشیر سنگین صحنه جنگ را بازی می کرد، روزه نیز بود تا نذرش را ادا کند. همه عوامل از صمیم قلب و با ارادت ویژه به امام حسین (ع) در پروژه «رستاخیز» حضور یافتند و امیدواریم هم خداوند هم سالار شهیدان از ما راضی باشند.

بازدید : 242 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (3)
احمدرضا درویش با حضور در شبکه جهانی «الکوثر» درباره فیلم «رستاخیز» صحبت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الکوثر فردا یکشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۲۰ تا ۲۰:۴۵ میزبان احمدرضا درویش کارگردان مطرح کشورمان خواهد بود تا درباره فیلم تاریخی – مذهبی «رستاخیز» جدیدترین اثرش که به زودی در سینماهای ایران روی پرده می رود، صحبت کند.

مجری این برنامه لیث ترابچی است.

درویش در برنامه «مع المشاهدین» شبکه الکوثر حضور می یابد تا درباره فیلم «رستاخیز» که به موضوع قیام امام حسین (ع) و عاشورا می پردازد صحبت کند. این گفتگو را می توان یکی از معدود گفتگوهای درویش درباره این اثر سینمایی دانست.

برنامه «مع المشاهدین» (با بینندگان) هر هفته روزهای یکشنبه به صورت زنده از آنتن شبکه الکوثر پخش می شود.

فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است و در کنار تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود.

سایت فیلم «رستاخیز» به آدرسttp://rastakhizmovie.com نیز راه اندازی شده که شامل اطلاعات، عکس‌ها و آنونس‌های مربوط به فیلم است.

 

بازدید : 262 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (1)

دوبله فرانسوی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، دوبله فیلم تاریخی – مذهبی «رستاخیز» به مدیریت دوبلاژ زیاد ابرک هنرمند لبنانی انجام شده است.

مراحل دوبله فرانسوی فیلم از دوم ماه مارچ میلادی در استودیو متور در بیروت انجام شده و آناهیتا قائم مقامی وظیفه ترجمه فارسی به فرانسه فیلم را برعهده داشته است.

فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینماآزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود. 

g

بازدید : 184 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) قطعه‌ای کوتاه از موسیقی فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش منتشر شد که این قطعه فضای حماسی فیلم را تداعی می‌کند.

استفان واربک آهنگساز این فیلم سینمایی تاریخی – مذهبی است که همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

این قطعه (فایل ضمیمه خبر) نیز توسط واربک ساخته و توسط ارکستر سمفونیک بلژیک نواخته شده است.

استفان واربک آهنگساز 

برای شنیدن این قطعه موسیقی بر روی این لینک کلیک کنید

 

بازدید : 224 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

از سایت اینترنتی فیلم سینمایی «رستاخیز» که همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر کشور اکران می شود، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد به همین مناسبت از مدتها پیش اقداماتی جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی فیلم  آغاز شده است که در اولین اقدام، از سایت اینترنتی فیلم رستاخیز به آدرس www.rastakhizmovie.com رونمایی شد.

مجموعه‌ای از اخبار، معرفی سازندگان، بازیگران و عوامل فیلم، آنونس ها، جوایز، گالری عکس، پشت صحنه و ... در سایت مذکور قابل دسترسی است.

این فیلم عاشورایی که ساخت آن سال ها به طول انجامیده توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ۹ سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است.

سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین موسیقی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین دست آورد فنی به فیلم فوق تعلق گرفته است.

آرش آصفی، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، بهنام تشکر، انوشیروان ارجمند و ... و هفت بازیگر از کشورهای عربی در فیلم «رستاخیز» ایفای نقش کرده‍ اند.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با نام «حسین، آنکه گفت نه» (no Hussein who said) عرضه خواهد شد.

 منبع: خبر مهر

هواداران پوریاپورسرخ

 

 برای دیدن آنونس این فیلم بر روی این لینک کلیک کنید.

 

بازدید : 125 جمعه 11 اردیبهشت 1394 نظرات (1)
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش عید سعید فطر اکران می‌شود.

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «رستاخیز» عید فطر اکران می‌شود

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری سازمان تبلیغات در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: درباره نمایش فیلم «رستاخیز» با آقایان درویش و علیقلی‌زاده کردیم و در مذاکراتی که انجام شد این توافق حاصل شد که فیلم «رستاخیز» همزمان با عید سعید فطر در سینماهای کشور اکران شود. 

وی درباره سرگروه این فیلم توضیح داد: «رستاخیز» مجوز نمایش دارد و سرگروهی که این فیلم را به نمایش درخواهد آمد هفته آینده در جلسه شورای صنفی نمایش مشخص خواهد شد. 

بنابراین گزارش، رستاخیز ساخته احمدرضا درویش توانست در جشنواره سی و دوم فیلم فجر مورد توجه هیات داوران قرار گیرد و جوایز مختلفی را از آن خود کرد.

بازدید : 267 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

تقی علیزاده در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجو  در پاسخ به آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی رستاخیز اظهار داشت : جلسات زیادی را برای زمان اکران این اثر با پخش کننده وسازمان سینمایی برگزار کردیم اگر شرایط فراهم شود به دنبال اکران رستاخیر در عید فطر امسال هستیم.

این فیلم درباره ی واقعه ی عاشوراست با همراهی بکیر فرزند حربن زیاد ریاحی به قیام امام حسین(ع)ومتن حوادث واقعه می پردازد . این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می کشد.فیلم برداری پروژه ی رستاخیز از ۱۶ بهمن ماه سال  ۸۸همزمان با اربعین حسینی در بم آغاز شدوپس از پشت سرگذاشتن بیش از ۲۵۰جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان ،اصفهان،شاهرود،رباط کریم وتهران ۱۲دی ماه ۸۹ تمام شد.

رستاخیز در سی ودومین جشنواره یبین المللی  فیلم فجر جوایز این جشنواره را با به دست آوردن ۹ سیمرغ بلورین در بخش های مختلف  درو کرد.

در رستاخیز بازیگرانی از عراق ،کویت ،لبنان وسوریه بازی کرده اند که معروف ترین بازیگر عرب این فیلم جمال سلیمان بازیگر مشهور سوری است ودر کنار او طلحت حمدی ،رضوان عقیلی و فواد سرور از سوریه ،داود حسین از کویت ،یوسف شکرچی از عراق وفواد ابراهیم از لبنان ایفای نقش کرده اند.

بازیگران ایرانی :آرش آصفی، پوریاپورسرخ،حسن پورشیرازی ،فرهادقائمیان،بابک حمیدیان،بهادرزمانی ،یاور احمدی فر ،انوشیروان ارجمند ،انوش معظمی ،کوروش زارعی ،محمودمحکمی ،سعیدعلیپور،امیر مولوی ،علی جاوید فر ،میرطاهر مظلومی ،حمیدجدیدی ،قادر پزشکی ،محمدرضاحق گو،علی عباسی،تورج فرامرزیان ،بابک والی،رضااکبری ارطه،ابراهیم سلطانی،خلیل الله خواجه نظام ،پژمان جعفری سمرقندی و ...

بازیگران مهمان:پرویز پورحسینی ،شقایق فراهانی ،مهتاب کرامتی،لیلابلوکات،زهره حمیدی ،سروش گودرزی وسید جواد یحیوی.

بازیگران عرب:جمال سلیمان ،طلحت حمدی،رضوان عقیلی ،داود حسین از کویت و...

تقارن اکران این فیلم با فیلم محمد رسول الله (ص) در عید فطر امسال می تواند موجب بهبودی وضعیت اقتصادی سینما شود .

بازدید : 292 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (1)

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،‌ فیلم سینمایی «رستاخیز» پس از حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و حواشی که برای این فیلم پیش آمد برای دومین بار یه صورت ویژه در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش شب گذشته سه شنبه 5 اسفندماه در دو سالن سینما آزادی به نمایش در آمد.

همچنین برخی عوامل این فیلم نیز در سالن سینما آزادی حضور پیدا کردند و این اثر تاریخی-مذهبی را در کنار مخاطبان به تماشا نشستند.

همچنین یک ساعت قبل از آغاز نمایش «رستاخیز» مخاطبان در سینما آزادی حضور داشتند تا هنر دست 8 ساله احمدرضا درویش کارگردان نام آشنای سینمای ایران را تماشا کنند که و به علت استقبال بسیار خوب «رستاخیز» در دو سالن سینما آزادی به نمایش در آمد و در میانه های نمایش فیلم حضار در سالن حزن و اندوه را همراه با اشک بر مظلومیت آل الله (ع) بر گونه خود دیدند.

نسخه‌ای که شب گذشته از فیلم سینمایی «رستاخیز» در سینما آزادی اکران شد نسخه نهایی و اصلاح‌شده این اثر است که از سال گذشته پروانه نمایش خود را از سوی وزارت ارشاد دریافت کرده و منتظر اکران عمومی است.

«رستاخیز» در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جوایز این جشنواره را با به دست آوردن 9 سیمرغ بلورین در بخش های مختلف درو کرد.

البته «رستاخیز» به عنوان بهترین فیلم جشنواره سی و دوم فیلم فجر لقب گرفت اما تاکنون شرایط اکران این فیلم مهیا نشده و احتمالا شرایط اکران این فیلم با توجه به اصلاحاتی صورت گرفته فراهم شود تا مخاطبان سینمای ایران شاهد یک اثر عاشورایی دیگر بر پرده نقره ای سینما باشند.

از حاضرین در این مراسم ویژه می‌توان به عبدالحسن برزیده،‌ مجتبی فرآورده، عبدالحمید قدیریان، علی سبزواری، جلیل اکبری صحت، امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی معاون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احمدرضا درویش، تقی علیقلی زاده، سیدعلی قائم مقامی، پرویز پورحسینی، حسن پورشیرازی، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوش معظمی، کوروش زارعی، سعید علیپور، یدالله نجفی،‌ محمدرضا سرشار ... اشاره کرد.

خبر های مرتبط در ادامه مطلب .

بازدید : 126 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش سه‌شنبه 5 اسفندماه در قالب بخش اکران ویژه نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،این فیلم قرار است روز سه شنبه 5 اسفندماه ساعت 22 در سالن اصلی پردیس سینما آزادی اکران شود.

http://s5.picofile.com/file/8152723184/IMG_20141120_WA0008.jpg

داستان این فیلم درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد.

احمدرضا درویش این فیلم را به دوستداران عدالت و آزادگی تقدیم کرده و درباره آن نوشته است: «ماجرای بی بدیلِ کربلا پس از قرن‌ها، در فرم‌های آیینی، اجتماعی و فراملی متجلی شده است. پژواک ندای حسین (ع) همچون مسیح (ع) همه را به عدالت، شفقّت، آزادگی و کرامت انسان بشارت می‌دهد. گرچه اشک و حسرت در عزای حسین (ع) گواه دلدادگی به این نماد حقیقت است ولی به گمان من فضیلت پاسخ به این پرسش کمتر از فضیلت ماتم بر او نیست.»

در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، آرش آصفی، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، سعید علیپور، علی عباسی، محمود محکمی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش کرده‌اند.

برخی از عوامل دیگر ...

منبع:خبرگزاری ایسنا 

بازدید : 199 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

خبرگزاری مهر :

حجت الله ایوبی با اشاره به حل شدن مشکلات فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش از آمادگی برای اکران این فیلم سینمایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید اهالی رسانه و مدیران سینمایی کشور از لوکیشن های فیلم سینمایی «محمد(ص)» عنوان کرد: مشکلات فیلم سینمایی «رستاخیز»

 احمدرضا درویش به پایان رسیده و همه چیز برای اکران خوب این اثر سینمایی آماده است.

وی افزود: با حل شدن مشکلات «رستاخیز»، این فیلم سینمایی به زودی اکران عمومی شده است.

فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در

 سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود که هم منتقدان درباره نوع پرداخت آن به موضوعات تاریخی - مذهبی

 نظرات متفاوتی داشتند و هم نمایش چهره برخی معصومین، نارضایتی برخی متدینین را به دنبال داشت به همین

 دلیل اکران عمومی این فیلم سینمایی در طول سال گذشته با حاشیه هایی همراه بوده است

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسین پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان،

 بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، مهتاب کرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ...

ایفای نقش کرده اند.

فیلم رستاخیز

بازدید : 228 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)
 

  ایوبی: هیچ درخواستی برای اکران «رستاخیز» نشده است

رییس سازمان سینمایی گفت: «تا الان هیچ درخواستی از سوی صاحبان فیلم سینمایی «رستاخیز» برای اکران در ایام ماه محرم به سازمان سینمایی ارائه نشده است.»

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم پروین اعتصامی در مورد اکران فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش گفت: «برای اکران فیلم «رستاخیز» هنوز هیچ درخواستی به ما ارائه نشده است.»

وی توضیح داد: «فیلم «رستاخیز» هیچ مشکلی برای اکران ندارد. پروانه نمایش آن آماده است و هر زمان که بخواهند می‌توانند برای اکران درخواست دهند و آن را به نمایش بگذارند ولی هنوز از ما درخواست اکران نکرده‌اند.»

پخش فیلم سینمایی «رستاخیز» بر عهده حوزه هنری است، اما حوزه هنری هنوز برنامه‌ای برای اکران این فیلم اعلام نکرده است و شنیده می‌شود ممکن است به جای نمایش در سینماها همزمان با ایام عزاداری در ماه محرم به شکل CD و به صورت مویرگی در سوپرمارکت‌ها توزیع شود.

پیش از این اعلام شده بود که فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به دلیل محتوای مناسب با ایام عزاداری ماه محرم در ماه محرم و صفر در سینماهای کشور اکران می‌شود.

این فیلم که درباره واقعه عاشورا است در سال 1389 ساخته شد و پس از سه سال در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم (احمدرضا درویش)، بهترین کارگردانی (احمدرضا درویش)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بابک حمیدیان)، بهترین فیلم‌برداری (حسین جعفریان)، بهترین موسیقی متن (استفان واربک)، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی (حمیدرضا سلیمانی)، بهترین چهره‌پردازی (محسن موسوی) و بهترین طراحی صحنه و لباس (مجید میرفخرایی) را به دست آورد و همچنین نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (آرش آصفی)، بهترین جلوه‌های ویژه بصری سایمون فریم نامزد و بهترین صدای فیلم (صدابردار: یداله نجفی و صداگذاران: جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی) بود.

این فیلم در 2 دی 1392 در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در 16 بهمن 1392 همزمان با ایام برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره به نمایش در آمد و پس از نمایش مورد اعتراض برخی علما و مداحانی نظیر منصور ارضی، عبدالرضا هلالی و مجید بنی‌فاطمه قرار گرفت اما در نهایت با حمایت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید برخی مراجع قم توانست چهره حضرت ابوالفضل عباس را با بازی بهادر زمانی نشان دهد.

فیلم «رستاخیز» از 24 بازیگر که نقش‌های پیش‌برنده را به عهده دارد بهره برده و حدود 40 بازیگر دیگر و هفت بازیگر زن و مرد مهمان، مقابل دوربین حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری و علی برازنده فیلمبردار رفته‌اند. در این فیلم حماسی بازیگرانی از عراق، کویت، لبنان و سوریه بازی کرده‌اند. جمال سلیمان، طلعت حمدی، رضوان عقیلی و فواد سرور از سوریه، داود حسین از کویت، یوسف شکرجی از عراق و فواد ابراهیم از لبنان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

تهیه کننده فیلم، تقی علیقلی‌زاده و سرمایه‌گذاران آن موسسه فرهنگ تماشا، شرکت دلتامدیا و شرکت آکوافالز هستند که با حمایت موسسه آل البیت کار را به اتمام رساندند.

داستان «رستاخیز» درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام امام حسین و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را در بر می‌گیرد.

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، دیوید استرن (اهل آمریکا)، انوش معظمی، حمید جدیدی، میرطاهر مظلومی، سروش گودرزی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زهره حمیدی بازیگران فیلم «رستاخیز» و حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری، دانش اقباشاوی دستیار کارگردان، یدالله نجفی صدا، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، شرکت MULINAR از کشور انگلستان جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، بابک برزویه عکاس، علی قائم مقامی مدیر تولید، مجید میرفخرایی مدیر هنری، محسن موسوی طراح چهره‌پردازی و بهرام به نوید مدیر تدارکات این فیلم هستند.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 2,915
  • بازدید کلی : 166,265
  • کدهای اختصاصی
    fαтємo codєѕ