loading...
هواداران پوریاپورسرخ
بازدید : 138 جمعه 22 آبان 1394 نظرات (1)
 

هميشه به مردم احترام گذاشته‌ام

 

مصاحبه از : آروين حسين‌زاده

به ياد بياوريد بازي‌هاي درخشان پوريا پورسرخ را در سريال‌هايي چون “وفا”، “صاحبدلان”، “روز حسرت”، “رستگاران”، “مسير انحرافي” و “ماتادور” كه بدون شك تاثير زيادي در پرمخاطب شدن اين سريال‌ها داشت ولي چند سالي بود كه در تلويزيون حضور نداشت و بيشتر به كارهاي سينمايي مي‌پرداخت. در اين مدت، زمان زيادي را درگير سريال “كيميا” بود كه اين روزها در حال پخش است و عنوان طولاني‌ترين سريال تاريخ تلويزيون را يدك مي‌كشد و پورسرخ نقش ويژه‌اي در اين كار دارد كه گريم‌هاي جالب و مقاطع سني مختلفي را طي مي‌كند. او همچنين فيلم سينمايي عظيم و تاريخي “رستاخيز” را هم داشت كه به دلايلي اكران نشد. او همچنين در سري آخر “شام ايراني” حضور داشت و از چندماه قبل به عنوان سفیر مبارزه با استعمال دخانیات يك خيريه انتخاب شده است .

 

پركاري در سال‌هاي اخير

خوشبختانه در سال‌هاي اخير در پروژه‌هاي خوبي كار كرده‌ام كه هركدام در كارنامه هنري من يك كار آبرومند هستند. حضور در فيلم سينمايي “رستاخيز” واقعا يك كار عالي و ويژه بود كه متاسفانه در اكران به مشكلات عجيبي برخورد كرد. همچنين حضور در سريال “كيميا” با اينكه مدت زمان طولاني را از من گرفت ولي از حضور در اين پروژه واقعا راضي هستم. يك تجربه عالي و متفاوت براي من در تلويزيون بود كه با نقش‌ها و كارهاي قبلي‌ام كاملا متفاوت بود.

 

دور شدن از حواشي معمول

در سال‌هاي اخير سعي كرده‌ام كه خيلي متمركزتر باشم و روي كارم تمركز كنم و از حواشي دور باشم. حاشيه براي هر هنرمندي پيش مي‌آيد و جزئي از زندگي او مي‌شود ولي من در سال‌هاي اخير سعي كرده‌ام كاملا خودم را از اين فضا دور كنم و خوشحالم از اينكه اين اتفاق رخ داده است. دوست ندارم با ايجاد حواشي، وجهه خودم را نزد مردم از دست بدهم.

 

درس‌هايي از سال‌ها حضور

من نسبت به سال‌هاي اوليه حضورم در اين عرصه تفاوت‌هاي زيادي كرده‌ام. تجربه‌هاي من در اين سال‌ها بيشتر شده، دوستان واقعي‌ام را بهتر مي‌شناسم، سعي مي‌كنم در تصميم‌گيري‌هايم با تامل و تفكر بيشتري عمل كنم و قبل از هرگونه عملي درباره آن فكر كنم… البته از لحاظ اخلاقي به هيچ عنوان عوض نشدم، همان پورسرخ سابق هستم. همان پورسرخي كه براي زندگي فكر مي‌كند، اما غصه نمي‌خورد.

 

خجالتي و فراري از غرور

خصوصيات اخلاقي خاص خودم را دارم. در برخوردهاي اول هميشه تاحدودي خجالتي هستم و احترام و ادب هميشه جزئي از رفتار من بوده است. درواقع معتقد هستم كه بايد به ديگران احترام بگذارم و بعد از آنها انتظار احترام داشته باشم. از غرور فراري هستم چون مي‌دانم كه برايم مشكل‌ساز مي‌شود و هميشه سعي كرده‌ام گذشته خودم را فراموش نكنم. پدر و مادرم به من ياد داده‌اند كه فرد باظرفيتي باشم، با مردم درست برخورد كنم، به آنها احترام بگذارم و دوستشان داشته باشم، چون اين خوبي است كه هميشه باقي مي‌ماند.

 

رسيدن به اهداف زندگي

به نظرم هر انساني براي رسيدن به اهداف كوچك و بزرگ زندگي‌اش بايد تمركز داشته باشد و تلاش و كوشش را فراموش نكند. حتي سخت‌ترين اهداف با تلاش و تعصب، فتح مي‌شوند و من هم سعي كرده‌ام در زندگي شخصي و كاري‌ام اين اصول را رعايت كنم و در عين حال هرگز براي رسيدن به هدف‌هايم از ديگران به عنوان پله استفاده نكرده‌ام.

 

رضايت از مسير حرفه‌اي

من از مسیری که طی کرده‌ام ناراضی نیستم. گاهی اشتباه داشته‌ام اما این انتخاب خودم بوده و در آن زمان بهترین تصمیمی بود که گرفتم. هیچ‌کسی بدون اشتباه کردن جلو نمی‌آید. من مانند آدمی بودم که شنا بلد نبودم. بعد یک دفعه افتادم داخل استخر پر از آب، خیلی تلاش کردم تا جایگاهم را پیدا کنم. می‌گویم راضی هستم چون هرچه اتفاق افتاده به خاطر تلاش خودم بوده است.

 

ایجاد توجه بدون خاص بودن

دلم نمی‌خواهد خیلی خاص به نظر برسم. بعضی‌ها فکر می‌کنند این شکل رفتارها از آنها چهره جذاب‌تری می‌سازد. اما من یک آدم معمولی مانند هر آدم دیگری هستم. بازیگری مرا متمایز از آدم‌های اطرافم نمی‌کند. حالا شاید ویترین کاری ما برای مردم جذاب‌تر باشد اما من خودم را اصلا وارد این بازی‌ها نمی‌کنم که دیگران حتما به من توجه داشته باشند.

 

دلتنگی برای کتاب خواندن

وقت‌هایی که کار خاصی نداشته باشم کتاب می‌خوانم. تقریبا هر کتاب خوبی که به من پیشنهاد می‌شود را می‌خوانم. مطالعه کتاب حس تصویرسازی آدم را قوی‌تر می‌کند و به شما حس‌های مختلف را یاد می‌دهد. درگیر شدن ذهنم با متن کتاب را دوست دارم و گاهی که به خاطر کار نمی‌توانم به فرصت مطالعه برسم دلم تنگ می‌شود.

 

علاقه ذاتي من به ورزش

ورزش همواره جزئي از زندگي من بوده است. از همان دوران كودكي به ورزش علاقه داشتم و در بين ورزش‌ها مثل خيلي از مردم، فوتبال برايم جذابيت بالايي داشت و هنوز هم دارد. اتفاقا دوستان صميمي زيادي هم در عرصه فوتبال دارم كه باعث مي‌شود بيش از پيش به اين عرصه نزديك شوم. در كنار فوتبال، فيتنس برايم خيلي جدي است و سال‌هاست كه مشغول اين ورزش هستم. حتي در مقطعي قايقراني را هم تجربه كردم!

 

مبارزه با استعمال دخانيات

خوشحالم كه مدتي قبل به عنوان سفیر مبارزه با استعمال دخانیات توسط يك خیریه معرفی شدم. متاسفانه در سال‌هاي اخير آمار مرگ‌ومير بر اثر استعمال دخانيات در كشور زياد شده است و امیدوارم بتوانیم با کمک نهادها و ارگان‌های فرهنگی و نظارتی مربوطه شاهد ریشه‌کنی و مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی باشیم. خوشحالم که تاکنون توانسته‌ام علی‌رغم کار حرفه‌ای در نقش‌ها و حضورهای مختلف، حتی در یک سکانس عامل مصرف سیگار و دخانیات نباشم و این موضوع اعتقاد قلبی من است.

 

+با تشکر از فاطمه ی عزیزم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط fatemeh10 در تاریخ 1394/08/22 و 15:35 دقیقه ارسال شده است

ممنون دوست گلمشکلک
پاسخ : ( :


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 411
  • بازدید ماه : 411
  • بازدید سال : 6,977
  • بازدید کلی : 170,327
  • کدهای اختصاصی
    fαтємo codєѕ